Coronapatienter på IVA har minskat

Antalet Coronapatienter i intensivvården har minskat de senaste dagarna. De var 404 den 4/5 och sedan minskat till 341 idag 14/5. Hoppas att trenden håller i sig och att pandemin är i avtagande.

Kan minskningen bero på att fler har vaccinerats?

 

Comments

  1. 301
    Helena säger

    Ni som läser och skriver HÄR, vad tror ni om
    alla fall av människor som blivit magnetiska efter att fått P eller M
    Injektionen? Alla kan väl inte vara ”fabricerade”.

    Två bekanta till mig berättade med stor förskräckelse att två arbetskamrater på vardera jobb, hade blivit magnetiska. Jag har ingen anledning att tro att de ljuger.

    Det bör finnas en förklaring, och vad är det?

  2. 302
    Sanningen är snart utrotat på nätet säger

    Helena
    Ingen blir magnetisk, allt är en ren bluff.

    Det skulle vara lätt att kolla upp med metall intill kroppen eller ett instrument som mäter magnetfält,
    Ingen har kunnat visa upp något än.

    Video med magnetiska personer får klick och bedragaren får pengar.

    Det finns biverkningar av vaccin men en del sprider falska varningar för att få klick och pengar

    man måste vara försiktig med bloggar hemsidor som har mycket reklam sådana sidor kan vara skapade för att ge ägaren klick och pengar (Annika har ingen sån reklam)

  3. 303
    Christer Kamb säger

    Ref 291 Sanningen är ….

    Tack för länk. Dr Bruce Patterson gör det läkemedelsföretag och myndigheter förvägrar patienter. Kunskaperna kring botemedel mot vissa virus-angrepp har funnits i 30-40 år men sedan FDC, NIAID och CDC själva kunde tjäna pengar (2 sistnämnda) via läkemedelsbolagen (egna patent etc) har forskning och tillståndsgivning korrumperats.

    Det finns redan (Merck t.ex) gamla läkemedel av typ 1 Interferoner som restaurerar immunsystemet hos personer med svagheter (de som just drabbas av t.ex Covid). Men Merck vill förstås inte ta upp produktionen. Istället pratas det om att en ”ny Ivermectin” ska lanseras? Till högt pris naturligtvis!

    Kompetenta och erfarna Judy Mitovits berättar här hur allt förhåller sig: Se och lär!

    Se gärna hela intervjun men fr 1.08 följer en del om det som enkelt ersätter vaccinet.

    https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2020/05/24/is-the-new-coronavirus-created-in-a-lab.aspx

  4. 304
    Christer Kamb säger

    302 ”Sanningen….”

    Den typ av videos du ref till kan givetvis vara click-bates men HWire har varit ute i fält och dokumenterat det hela som sanning. Inte hos alla men på många nyvaxxade fastnade myntet på armen.

    Trovärdigt ja! Är det graphene?

    När tvingas man redovisa en innehållsförteckning?

  5. 305
    Christer Kamb säger

    Rättelse 303

    Slarvfel… Judy Mikovits heter hon. Sattes i fängelse av Dr Fauci et al när hon och hennes chef nådde ett genombrott ifråga om AIDS-behandling m.m. Samma krafter verkar oförtrutet idag.

  6. 306
    Sanningen är snart utrotat på nätet säger

    Christer Kamb

    ”på många nyvaxxade fastnade myntet på armen”

    Dom flesta mynt är inte magnetiska, så även om någon blev magnetisk så skulle mynten inte fastna.
    (Inget av våra mynt är magnetiska tror jag)

    Det är hur lätt som helst att kolla om någon är magnetisk, det skulle vara en världssensation.
    Ingen ställer upp på en test det bevisar att det bara är en bluff.
    Det finns enormt med fejkade videos på nätet kollade upp det förvånad att folk går på det.

    Någon kan möjligen svettas mer efter en vaccination p.g.a. immunreaktion och då skulle myntet kunna klibba fast.
    Antagligen är allt fejkat för att få pengar eller bli kända över en natt.
    —-
    Dr Bruce Patterson
    Har kanske hittat felet i immunförsvaret på dom som blir allvarlig sjuka, jag vet inte vilka läkemedel han använder, sen säger han att vi måste ha såna läkemedel i lager om det inträffar en pandemi och vi måste även utveckla nya läkemedel som kan stänga ner ett felaktigt immunsvar av en infektion.
    (c-vitamin kan fungera ibland men det behövs även rena läkemedel)

    Han har definitivt rätt i del saker men om han har rätt om det felaktiga immunsvaret i vissa patienter kan inte jag avgöra.

  7. 307
    XMargareta säger

    I nyheterna i dag redovisas en undersökning, där man uppnått högre mängd antikroppar med en dos AZ och därefter en med Moderna, än med två doser AZ.
    Eftersom AZ:s vaccin är ett adenovirushölje med DNA- innehåll, så får man mellan två doser AZ-vaccin ett immunsvar också mot adenovirusets hölje och därför borde andra dosen AZ-vaccin inte vara lika effektiv, i och med att det höjda immunsvaret bekämpar adenoviruset effektivt den andra gången.
    Därför tror jag inte att man nödvändigtvis får samma immunsvarshöjning om man vänder på det och först ger ett m-RNA-vaccin, som tex Moderna och därefter AZ.

  8. 308
    Christer Kamb säger

    306 Sanningen…, 307 XMargareta

    Det viktiga i sammanhanget är inte denna fråga utan istället vad injektionen innehåller och långsiktiga konsekvenser. Eftersom våra folkvalda inte bryr sig och företagen är skadeslösa bör du själv ifrågasätta politiken.

    307

    Antikropparna är inte vårt egentliga immunförsvar. Trodde nog att folk förstått att de mest visat att vår kropp utsatts för främmande materia. Det vi ska vara oroliga för är immunitetsflykt och behovet av återkommande injektioner för att t.ex ”tämja” ADE eller antibody-dependent enhancement. Vaccinen är självklart inga vacciner eftersom de bara ska ge symptom-lättnad. Snacka om att folk blivit lurade. Ändå är massorna tysta.

    När ska vi våga visa att vi inte längre är slavar (tänk WEF slogans)!?

  9. 309
    Christer Kamb säger

    Man har försökt och försökt i decennier att skapa ett vaccin mot våra vanliga Corona-virus (varför då egentligen när de är harmlösa för alla med fungerande immunförsvar?) utan att lyckas. Mikrobiologins genombrott på 80-talet öppnade dock portarna för helt andra lösningar där Covid nu blivit ett första mänskligt experiment i stor skala. Utan PCR-testet och ”nödgodkännande” hade dock mänskligheten inte kunnat skrämmas till injektioner.

    Var är lärdomarna från svininfluensan? MSM är i högsta grad medskyldiga.

    Rädsla, skambeläggning och grupptryck är systeminstrumentet.

    PS! Det påstås att Kina med ”framgång” använt sig av ett traditionellt vaccin (avdödat virus).
    Någon som känner till forskningsresultat kring detta?

    Novovax kommer tydligen snart ut med ett dylikt.

  10. 310
    Helena säger

    Jag väntar SÅ på Novavax!

  11. 311
    Christer Kamb säger

    Kanske borde sagt att virus inte levande utan bara naturligt ( men numera även manipulerade) förekommande DNA/RNA-uppdateringar som vi väljer att ta eller eller inte ta upp i vårt genom/celler.

    Med ”avdödat” menas bara att viruset ”avväpnats” sin förmåga att replikera sig i våra celler.

    Ett gott immunförsvar är A o O. Det finns många 90-åringar med bra immunförsvar men de krymper i antal.
    Vår hälsa är beroende av många saker men främst står och faller vi med integriteten hos våra folkvalda/myndigheter och sjukvårdssystemet. Hade gärna velat skriva hälsovården men det vore fel.

    Besluten om våra livsvillkor har med tiden flyttats längre och längre bort från oss. Våra folkvalda klarar inte att stå emot. Allt för många har för mycket att numera förlora privat för att kämpa för sann humanitet och medkänsla (rädsla, skam och grupptryck). Det privata näringslivets frihetsgrader har fått öka särskilt snabbt från 80-talet. Jobben har varit det politiska motiven. På gott och ont. Vad som dock är allvarligt är det som länge pågått inkl stora skuldökningar (nya finansiella pengar av banker och centralbanker). Det är Sammansmältningen mellan statsledningar och näringsliv inkl ”non-profits” (private-public JV, lobbying utan transparens osv) där möjligheten även för public servants att snabbt bli förmögna och få statusfyllda uppdrag. En sådan utveckling leder till korporativism/fascism. När ”goda” tider (mycket finanspengar skapas) råder för medelklassen ”upptäcks” sällan flera på varandra mindre systemförändrade ”reformer”, lagar och beslut. Det blir först uppmärksammat när det är för sent (analysera WEF t.ex).

  12. 312
    Helena säger

    Om jag fattat det hela rätt, så består covid av spike proteiner..

    Phizer och Modena förökar antalet spike proteiner som kroppen ska bilda antikroppar mot.
    Man framkallar en mildare sjukdom än om man fått den via smitta. Och spike proteinerna ska därmed försvinna.

    En del virologer varnar för att möjligheten finns att en del spike proteiner kan bli kvar i kroppen och förorsaka sjukdomar längre fram. Framförallt i fortplantnings organen och i ryggen.

    NOVAVAX däremot består av ett av dödat spike protein. Bildar inga nya i kroppen. De väntar på att bli godkända i USA o Europa om inte de stora sätter käppar i hjulet.

    Har jag fattat rätt? Rätta mig om jag har fel.

  13. 313
    XMargareta säger

    Covidviruset består av ett hölje, där det finns utstickande stukturer bl.a. Spikproteinet.
    Mot dessa strukturer kan kroppen bilda antikroppar, så att viruset blir oförmöget att fungera som infekterande virus.
    Det finns inga levande proteiner. Ett protein är ett ämne.
    Inte ens viruset är levande, men man kan göra, så att det inte kan verka i kroppen.
    Om du sprutar in spikproteiner, som i Novavax, så är det tänkt, att kroppen skall bilda antikroppar mot det och du har rätt i att sedan bildas det inga fler spikproteiner.
    Däremot, om nu spikproteinet är farligt i sig, så är det ju det du får insprutat med Novavax.

  14. 314
    Lasse P säger

    Novavax ser ut att vara skonsammare mot människan och känns säkrare men hur är det med adjuvansen?
    Novavax använder sig av det i Sverige framtagna Matrix-m vilka använder växtämnet saponin som adjuvans.
    Saponin är ett tvålliknande ämne och betraktas som tämligen harmlöst, åtminstone vid en första anblick.

    ”But saponin-based adjuvants have some drawbacks such as high toxicity, undesirable haemolytic effect and instability in aqueous phase, which limit their use as adjuvant in the human vaccine development.”
    står det hos Creative Biolabs. Läs sista meningen ”limit their use as adjuvant in the human vaccine development”.

    Det hela ter sig än märkligare då man ser vem som är intresserad av Matrix-m.
    ”Funding: This work has been supported in part by the U.S. Department of Defense, Defense Threat Reduction Agency (DTRA) under the contract number HDTRA 1-06-C-0029”

    De allra flesta genomgångar säger att Saponin som adjuvans är ett väl fungerande ämne utan nämnvärd risk så förhoppningsvis är Novavax ett bättre alternativ.

  15. 315
    Lasse P säger

    Världens kanske främste vaccinforskare, Geert Vanden Bosshe, säger: Vi har begått det största misstaget i världshistorien.
    Vaccinet förstör ditt naturliga immunförsvar mot coronavirus.
    Om det gäller det ännu ej godkända Novavax vet jag inte, men det är redan 100-tals miljoner vaccinerade med de vaccin han är genuint oroad över.

    https://drcharlieward.com/urgent-stop-vaccinations-now/

    Och vi blir matade med information som säger: Alla måste vaccinera sig för att hejda pandemin och de som inte vill vaccinera sig är orsaken till att pandemin fortsätter.
    Jag säger: Stoppa vaccineringshysterin NU, tills vi VET vad vi håller på med.

  16. 316
    Lasse P säger

    ”Doctors for covid ethics” tredje!! brev till EMA ang. deras oro över vaccinbiverkningar.

    https://doctors4covidethics.medium.com/doctors-and-scientists-write-to-the-european-medicines-agency-warning-of-covid-19-vaccine-dangers-edfebb0419a7

    Vilka står då bakom ”Doctors för covid ethics”?
    Inga outbildade Googleforskare precis:
    Scrolla ner till ”Founding signatories”
    https://doctors4covidethics.org/doctors-for-covid-ethics-signatories/

    Vad har vi mera då?
    ”The Barrington Declaration” där drygt 852000 varav 58000 medicinskt sakkunniga står bakom varningar över de skadliga effekter som lockdowns medför.
    Skadliga effekter av vaccin och skadliga effekter av åtgärder för att begränsa spridning av något som 99,98% tillfrisknar från av sig själv.

    https://gbdeclaration.org/

  17. 317
    Stefan säger

    Lasse P,
    Om jag nu ska tolka dina länkar mm rätt så vill du gnm dessa föra fram att du som stackars budbärare att typ 80-90% av hela forskarvärlden på olika sätt är korrumperade, lurade, missledda, inte bryr sig, oupplysta osv, med WHO och FHM m fl i spetsen i alla länder och att det då finns ett antal okorrumperade grupper/individer, visselblåsare, som sett hur det egentligen förhåller sig och i sin ridderlighet för fram detta och inte tjänar några pengar och istället får sparken osv och blir censurerade och tystade på olika sätt och att ev kritik eller debunking mot dessa liksom är Big Pharmas och Bill Gates m fl som försöker tysta dem , misstänkliggöra dem osv? Ett slags David mot Goliat –syndrom.
    Att Covid är ofarligt för 99,98 % ungefär som t ex Bolsonaro och Vitrysslands diktator hävdat hela tiden osv.
    SÅ ”mot-länkar” som debunkar mot t ex 2 av ovannämda hjältar är Fake och kommer indirekt från Big Pharma och Bill Gates typ osv, osv.
    https://www.mcgill.ca/oss/article/covid-19-critical-thinking-pseudoscience/doomsday-prophecy-dr-geert-vanden-bossche
    https://www.mcgill.ca/oss/article/covid-19-pseudoscience/psychiatrist-who-calmly-denies-reality

    Eller tidigare ovan nämda svenska forskare med sina e-mailadresser är i sitt oförstånd (?) med på ovanstående och även Phizers forskningschef sedan 10 år i P1, 4 juli Mikael Dolsten, forskningschef Pfizer, läkare. Speciellt att lyssna på herr Dolsten med sin jobbiga halländska(!), avslöjar sig ju att han representerar Big Pharma! Hans olika förklaringar och berättelser hur det gick till är alltså genomskådade och fake osv!?
    Eller alla artiklar/studier om Ivermektin, vitamin C osv som är lätt att söka i Pubmed också är smart censurerade så att det framställs som suspekt osv.
    I alla fall en sak som håller jag med om att det allmänt skulle vara mer fokus på Näring i balanserad form av Mineraler och Vitaminer och även Kost. Även om jag är ganska så ”Anti-vegan”, så får jag bara acceptera att det verkar passa för en del dock. Däremot Georg W:s Carnivore…
    Jättebra med kritiskt tänkande och då är det alltid bra att försöka undvika Confirmation bias så långt man kan. Vi lever inte i en svart-vit värld och det finns säkert många exempel där boten är värre än soten vid t ex isolering.

  18. 318
    Christer Kamb säger

    312 Helena

    Spikproteinet är de yttre taggarna på virusets hölje (envelope).
    De som kopplar in sig på våra kärlscellers receptorer (ACE2) för virusets inträde.
    Hur den processen styrs avgör antagligen hur Novavax’ antikropps-skapande protein skapas i deras lab.
    Transportemballage är i likhet med mRNA-injektionerna s.k nanolipider (hydrogeler av olika slag).
    Detta hydrogel kan innehålla en mängd olika funktioner som kan styras utifrån (data-kodifieras).
    Det senare överkurs inom pågående AI-projekt (Darpa m.fl) och förhoppningsvis inte en del av vaccineringen (misstänks dock av flera kritiker då transparensen kring innehållet är obefintlig).

    PS! Delar av t.ex HIV-viruset (envelope) ingår i SARS-CoV-2. Man har mao testats hiv-positiv av viruset.
    Det har dock ej synts till i cellkärnan (dvs bara i cellplasman). Vissa, bl.a en av världens mest erfarna mikrobiologer, J Mikovits, hävdar att Corona-viruset varit en del av det nya influensa-vaccin som introducerades i bl.a nord-Italien och New York (etc) senhösten 2019. Hon har haft bevis för att en mängd tidigare vaccin på olika sätt kontaminerats med t.ex djur-virus från cell-odlingar (okunskap och slarv från början).

  19. 319
    Helena säger

    Kanske av intresse: rMNA uppfinnarens tankar.
    Svårt att förstå för en olärd men lite får man ut.

    Själv förstod jag att EFTER att vaccineringen lanserades, har man upptäckt ett och annat som man missat eller inte tänkt på, och som man borde ha kollat upp / följt, INNAN.

    Mekanismer, vars följder man inte vet tillräckligt om, än.
    Jag uppfattar videon som uppfinnarens tankar mer än varningar.

    https://youtu.be/9E2UkhCWosg

  20. 320

    Lasse P, var fick du 99,98% ifrån? Det skulle innebära att långt under 1000 dött av Covid i Sverige. Är det vad du tror?

  21. 321
    Christer Kamb säger

    319 Helena

    Jag har sett flera intervjuer med R.M. Man ska ha i åtanke att han fortfarande har behov av att ha en god relation med sina kolleger/arbetsgivare. Han går så långt han vågar (är objektiv) men konstaterar ändå att myndigheterna inte fått all nödvändig info kring produkten (Pfizer’s mus-studie).

    Pfizer är kända för ”cutting corners” och mindre seriösa affärsmodeller genom tiderna. Det blir tyvärr deras fantastiska forskare lidande av liksom utsatta produkt-användare.

    Det mest obehagliga är att transparens och vetenskaplig debatt uteblir (misstag mörkläggs och ekonomiska/politiska motiv). Javisst, det finns berättigade affärshemligheter men så snart förtroendet börjar erodera hamnar man lätt i en situation där det blir svårt att ”vända tillbaka” så att säga. Kan vi inte lita på våra myndigheter är vi illa ute. Tech-bolagen självcensurerar allmänheten utan fog samtidigt som de (Google) är investerade i dessa nya teknologier.

    Här är Malone’s första intervju som slog ner som en bomb;

    https://m.youtube.com/watch?v=Du2wm5nhTXY

  22. 322
    Christer Kamb säger

    Det är enligt min uppfattning klart att vi inte längre kan lita på WHO i alla sammanhang då de logiskt sett finansiellt (ivf) domineras av privata intressen (Bill Gates och Wellcome Trust t.ex).

  23. 323
    Lasse P säger

    #317 Kalle.
    Hur du vill tolka saker är upp till dig och siffran 80-90% korruption är en siffra som du hittar på, det är rena fantasisiffror.
    Dina ”debunk” videos kommer från McGill i Canada som är en högt aktad institution.
    Det är bara ett problem, B&M G Foundation är stor bidragsgivare, så var lojaliteten ligger är inte svårt att räkna ut.
    Att det censureras kring både fungerande medicin och covidkritiska artiklar, är ren fakta!

    #320 Enl WHO, utifrån sammanställd tillgänglig information, så är risken (globalt) att avlida i Sars-cov-2 ca 0,2% I hela åldersspannet och för personer under 70år är risken faktiskt ännu lägre…0,05%
    I Sverige är det ca 1.3% av de smittade som avlidit( brutto) från det skall dras alla som avlidit MED covid dvs dödsorsaken är annat än diagnosticerad covidsmitta.
    Alla övriga avlider INTE.

  24. 324
    Lasse P säger

    Kalle.
    88,88% av de, i Sverige, avlidna i covid-19 är i åldersgruppen 70+ och i den gruppen är multisjukdom inte precis ovanlig, så i vad ligger förnuftet i att vaccinera barn och ungdomar under 20 år, där det avlidit 15 pers (0,1%). varav flera av dessa hade underliggande andra sjukdomar, med ett experimentvaccin som mycket starkt förknippas med allvarliga hjärthändelser.
    Jag vet inte om du har glömt de ungdomar som skadades av vaccinet mot svinflunsan och utvecklade narkolepsi? Vill du att den skandalen skall upprepas? Är inte åtminstone våra ungdomar värda att, om dom nu nödvändigtvis måste vaccineras, med ett vaccin som är färdigtestat och klart dokumenterat som säkert?

  25. 325
    Christer Kamb säger

    Ang vaccinering av barn&ungdomar

    Robert Malone morally speaking up!

    https://denisbider.blogspot.com/2021/07/please-dont-vaccinate-kids.html?m=1

    Det finns ett multifasetterat behovskomplex bakom viljan att Absolut alla ska vaccineras. Ingen tvekan!

  26. 326
    Christer Kamb säger

    Det kommer tyvärr in fler och fler rapporter som visar att inte bara att vaccinerade smittar vaccinerade i kedjor utan också att dessa representerar en större andel av sjukhus-intagna. Inte minst i Israel där regeringen har skäl att dölja sanningen. Fas 3-landet nr 1.

    Ansvariga kommer i bästa fall att i myrsteg krypa till omvändelse (stoppa vaccinering av unga osv).
    De ligger oerhört mycket i fatet där det finns stora risker att det kan bli vågor av visselblåsare om de moraliska insatserna ökar (inte minst om hösten innebär en 3 våg med inkl vaccinerade).

    Dessutom har stämnings-processerna mot WHO, CDC et al inletts. Vi får hur de tas emot av domstolarna.

  27. 327
    Helena säger

    Berätta om stämningarna mot WHO, mm!
    Var finns info om detta?

  28. 328
    Lasse P säger
  29. 329
    Stefan säger

    Lasse P,
    Måste be att få återkomma. Så länge kan du hitta en bra förklaring på Narkolepsi-tragedin t ex här:
    https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/darfor-far-du-inte-narkolepsi-av-coronavaccinet

    Lyssnade du på P1 Sommar , Mikael Dolsten?

  30. 330
    Christer Kamb säger

    327

    https://www.stopworldcontrol.com/fuellmich/

    https://corona-ausschuss.de/

    Du får också kolla alternativa nyheter då MSM tyvärr är ”köpta”.
    Här hittade jag ngt igår som jag inte ännu har koll på…,
    https://bakomkulisserna.biz/2021/05/12/den-nya-nurnbergrattegangen-startar-den-3-juli-2021/amp/?__twitter_impression=true

    Förutom original-siterna överst får du söka i t.ex NewsVoice, Swebbtv mfl samt olika bloggar.
    Denna video från det tysk-globala nätverket har fått stort genomslag; (m sammanfattande text)

    https://denisbider.blogspot.com/2021/07/dr-david-martin-with-reiner-fuellmich.html?m=1

    Du hittar originalet på Corona Ausschuss.

    Dr David Martin hittar du också här bland de som kritiker kallar för anti-vaxxers men här finns perspektiv som MSM borde skriva men gör det inte;

    https://churchofgladtidings.com/media?sapurl=Lyt6ZGhwL2xiL21pLytrbjM3bmJyP2JyYW5kaW5nPXRydWUmZW1iZWQ9dHJ1ZQ==

    Här en viktig intervjuv med mikrobiologen J Mikovits hos den holistisk läkaren J Mercola

    https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2020/05/24/is-the-new-coronavirus-created-in-a-lab.aspx

    HighWire varje torsdag ger nyheter från USA

    Tyvärr kommer vi aldrig få se vetenskapliga debatter mellan etablissemang och vetenskapliga kritiker
    vilket gör det svårt för oss amatörer/konsumenter att få en bra helhetsbild. Mitt intresse uppstod på allvar våren 2020 när jag förstod problemet med PCR-testet (uppfinnaren dog oväntat precis innan ”pandemin” startade). Det påminner fö om klimathotsalarmismen (istf miljöhoten).

    https://m.youtube.com/watch?v=nuWH1zFfX5A

  31. 331
    Lasse P säger

    #329 Stefan
    Vad var syftet med länken du skickade?
    Vart inget lyssnande på Dolsten då min sambo tyckte att jag hade viktigare saker att göra: 😉

  32. 332
    Lasse P säger

    WHO är en rättskaffens organisation, fri från ekonomiska kopplingar och går inte storfinansen till mötes……eller??

    https://odysee.com/@Truth_Censored_on_YouTube:b/Trust-WHO:a

  33. 333

    Bara 16 patienter kvar på IVA. 0 nya dödsfall idag. Hoppas att de allvarligaste konsekvenserna av Pandemin har minskat för gott.

  34. 334
    Helena säger

    Jag funderar på hur det blir i höst? När vanliga förkylningssymtom kan vara delta-virus.

    Och jag undrar SÅ när det kommer att finnas flera sorters vaccin att välja emellan och inte bara Phizer o Modena. Med tanke på att vissa länder har börjat införa vaccinations tvång för turister!

    Och lite konstigheter:
    Det stod att läsa att Bhutan bara har haft TVÅ dödsfall som tros vara covid relaterade. DÄREFTER har hela den vuxna befolkningen vaccinerats…..

  35. 335
    Christer Kamb säger

    334

    Helena

    Med eller av C19 är 2 olika saker. Dessutom får vi inte veta hur PCR-testet är använt mer än att det inte fungerar som diagnostiskt test (som ignoreras).

    CDC sa efter 1:a vågen 2020 att 6% avlidit av C19. Motsv i Region Östergötland var 15% (läst dödsattester). Sedan dess har vi fått veta (SALK) att det är spikproteinerna som är giftet, inte innehållet eller viruset per se (RNA-sekvensen i nukleus). Ändå ”vaccineras” vi med en data-sekvens som skapar samma spikproteiner (ngt annorlunda protein-kod dock).

    Novavax har jag för mig handlar om protein-injektioner och inte om det vi förr kallade delar av viruset (delar/fragment=avdödat). Viruset (Sars CoV-2) har ju fortfarande inte isolerats och definierats in vitro!
    Så hur skapar/avskiljer man då delar av viruset från en drabbad/infekterad person?

  36. 336
    Christer Kamb säger

    Blockering!? Kommentar 330 ovan

    Sedan jag för första gången publicerat länken (330) till den tyska juridiska undersöknings-siten Corona-Ausschuss har jag inte längre åtkomst till deras videor på mina enheter. Fungerar på externa enheter.
    Den möjliga blockeringen skedde i stort sett omedelbart inom 12 tim.

    https://www.bitchute.com/video/8YLXDB9aHRFj/
    Ovan Dr M Yeadon fd Pfizer-chef

  37. 337
    XMargareta säger

    Christer Kamb. Angående din text. Citat:
    ”Novavax har jag för mig handlar om protein-injektioner.”
    Ja det är vad jag förstår framställda Spikproteiner, som sprutas in.

  38. 338
    XMargareta säger

    Kalle
    Jag hoppas verkligen också, att de allvarligaste konsekvenserna av Pandemin är över.
    Hörde nyss på nyheterna, att eftersom Deltavarianten är så mycket mer smittsam behöver 90% av svenska befolkningen vara vaccinerad för att uppnå flockimmunitet och det blir nog svårt att uppnå.
    Jag hoppas också att de goda siffrorna består efter sommaren. Viruset sprids ju inte så bra vid varmt fuktigt väder, men i kallt torrt. Så vi får hålla tummarna.

  39. 339
    Lasse P säger

    Hur skall man kunna uppnå flockimmunitet då de flesta som insjuknar idag är de som är vaccinerade.
    Detta visste vaccintillverkarna tidigt och det var därför det har föreslagits att det måste till ”boostershots” vilket bara visar hur ineffektivt vaccinet egentligen är mot insjuknande, därtill skall läggas de som får svåra biverkningar av vaccinet istället.
    På hangarfartyget HMS Queen Elizabeth där 100% är vaccinerade har ett antal ur besättningen insjuknat i covid-19.
    I Indien där Deltavarianten startade och är bland de lägst vaccinerade länderna, har covid-19 fallen minskat med 91% sedan toppen i maj, medan det i Israel, som är nr 2 av länder med flest vaccinerade, ökar.

  40. 340

    Som det ser ut just nu verkar vaccinet fungera bra mot delta-varianten…om det inte dyker upp någon ny allvarlig mutation så kommer sannolikt dödsfall, IVA-inläggningar, sjukhusvård och långtidscovid kunna ligga på en låg nivå i höst. Hoppas att det slår in! 🙂

  41. 341
    Helena säger

    Lite kul att läsa Lasse P o Kalles inlägg!
    Tvärtom info! Men så verkar det vara i median och har så varit under hela pandemin!

    X Margareta
    Vad tänker du om att tidigare i år stod det att läsa att kanske 40% av befolkningen hade utvecklat naturliga antikroppar mot covid?

  42. 342

    # 341 Håller med dig Helena om att det ser ut som tvärtom info. 😉 Men jag vet inte om det behöver vara det ibland så ser man inte skogen för alla träd ( en massa spretande information ) Skulle vara intressant att höra vad ni andra tror om hösten i Sverige? gällande död, IVA-inläggningar och allvarlig sjukdom i Covid?

  43. 343
    XMargareta säger

    Helena
    Här är mina osorterade tankar om vaccinen och immunförsvaret mm. Det är min uppfattning och tro. Var och en har sin.
    Vaccinerna sägs förhindra, att man inte utvecklar allvarlig sjukdom. Det tror jag stämmer eftersom vad jag förstår, så försvann i stort sett tragedierna med massmitta och död i tex äldreboenden eller bland äldre.
    En del som vaccinerats blir smittade med Corona, fast troligen färre och tydligen också med mildare sjukdom. Jag tror att på det hela taget, så bidrar vaccinerna, på GRUPPNIVÅ, tex i ett land till ur landets synpunkt, ett mer gynnsamt läge i att färre blir sjuka och att sjukvården kan återhämta sig osv.
    På INDIVIDNIVÅ finns ju biverkningar av alla vacciner, så där finns alltid en individuell risk. Jag tror tex att de som fick Narkolepsi av svininfluensa-vaccinet ångrar att de tog sprutorna.
    Många argumenterar, att det finns få dödsfall och att det för de flesta är en mild sjukdom och att det ”bara” är gamla och de med bakomliggande sjukdomar som ”går åt.” Sant är att det är flest människor som klara sjukdomen i alla åldrar, men även unga blir sjuka och får biverkningar av sjukdomen och sjukvården förlamas.
    Jag menar även, att det ur långtidscovid-synpunkt kan vara värdefullt med vaccination, även ur INDIVIDNIVÅ-SYNPUNKT Jag vill i alla fall gärna undvika långtidscovid om jag kan.
    Vad jag tänker om att många får egna antikroppar. Ja det är självklart så och denna immunitet tillsammans med den vaccinerade immuniteten blir det, som kan ge flockimmunitet, men bland dem som inte klarat sjukdomen blev det inte så. De dog, eller blev skadade för livet kanske. Så även där tycker jag vaccin är bra.
    Ju fortare flockimmunitet uppnås desto bättre. En fara är att om viruset får löpa fritt utan hämningar, så ökar sannolikheten för mutationer. Till sist muterar dock viruset till att ge mild sjukdom, för då överlever det bättre, så det är ett evolutionsmässigt resultat.
    Det utvecklas i Sverige också vaccin, där man för att få in vaccinet till celler, man använder elektroder och elström. Det är jag försiktigt skeptisk till beroende på hur och vad som skall in.
    Bland vaccinerna som finns och är diskuterade tycker jag fortfarande bättre om m-RNA-vaccinen än de andra. Jag tycker inte om de vacciner, som placerar ett DNA i cellkärnor, som tex Sputnik, Janssen, eller Astrazenekas.
    Novavax placerar Spikprotein direkt i kroppen. Möjligen, om Spikproteinet är skadligt i sig, kan det bli för stor direkt sådan dos, innan kroppen hunnit producera antikroppar?
    Om man är vaccinerad och får mild sjukdom, så träder även andra delar av immunsystemet in tex T-celler och tror jag det immunsvaret blir till sist ett naturligt sådant.
    Så min förhoppning är att naturlig immunitet+ vaccin-inducerad sådan blir ett lyckat resultat och så hoppas jag att det blir ett minimum av vaccin-biverkningar.

  44. 344
    Lasse P säger

    Titta och jämför hur data över inlagda på vårdavd och IVA under första halvåret 2020 och första halvåret i år ser ut.( Kan ses bl.a här: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3rdeA/coronaviruset-har-ar-de-senaste-siffrorna )
    Identiskt lika med skillnaden att våren 2020 fanns det inget vaccin.
    I UK som har varit hårt drabbad av covid-19, ökade antalet covidsjuka bland de vaccinerade med 40% den senaste veckan, medan det sjönk med 22% bland de ovaccinerade.

  45. 345
    Lasse P säger

    Titta på detta, den intervjuade personen är uppfinnaren av mRNA tekniken, Robert Malone, som är så långt ifrån vaccinmotståndare man kan vara.
    https://rumble.com/vkfz1v-the-vaccine-causes-the-virus-to-be-more-dangerous.html

  46. 346

    Lasse P skulle vara lite intressant att läsa om vad du tror om död, IVA-inläggningar och allvarlig sjukdom i Covid under kommande senhöst?

  47. 347
    Lasse P säger

    Jag gissar att det blir en ökning av alla tre incitamenten även denna höst fast inte lika omfattande som tidigare samt att sjukdomsbilden domineras av vaccinerade.

  48. 348

    Du ser Helena, Lasse och jag tror ungefär lika. 🙂 Jag tror också på en ökning i höst fast en kraftig minskning jämfört med föregående år. Jag är orolig för att man kanske kommer återinföra sanktioner trots detta…

    Sen tror jag tyvärr också att en del äldre kommer bli svårt sjuka trots vaccinering, det är rimligt att anta att skyddet klingar av snabbast hos dem. Men jag tror att en större procentuell andel i den ovaccinerade gruppen kommer bli svårt sjuka. Men det behöver inte vara en motsägelse till det Lasse skriver ( om han menar absoluta tal ).

  49. 349
    Helena säger

    Många blockerade virologer har varnat för just detta. Den som lever får se om de har rätt.
    Till nästa vår, vet vi nog det. Har de rätt så blir det extra problematiskt om just vårdpersonal blir drabbade!

  50. 350
    XMargareta säger

    Lasse P
    Det är svårt att få till rätt orsak, när man tar enstaka uppgifter direkt från nätet och sedan bestämmer sig för vad som är rätt orsak.
    Tex kan en bidragande orsak till att det vårdades lika många våren 20, som 21 vara att man 21 hade mer tillgång till IVA-platser. Våren 20 skickade man hem fler patienter osv. Är det på samma ”ställe” i smittkurvan i de bägge fallen osv. Det är faktiskt bara strikt eliminering av variation av omvärldsfaktorer, som vid serös forskning, och knappt då, som man kan börja dra slutsatser. Våren 21 fanns inte heller särskilt många vaccinerade osv.
    Jag har nog sett en del av videon du länkar till, tror jag, så jag orkar inte se den igen. Jag gissar, att det antingen handlar om, att det lättare blir farliga mutationer om man vaccinerar mitt i en pandemi, eller att det handlar om ADE dvs att immunförsvaret glappar på ett farligt sätt, om inte den bildade antikroppen passar helt bra, som tex vid mutationer, eller att de satsade på fel antigen struktur vd vaccinframställningen, nämligen Spikproteinet. Och ja allt kan stämma till större eller mindre del.
    Vad gäller vid stor betydelse av ADE, så visar det sig snart och det blir i så fall dramatiskt. Ännu har, vad jag vet, inget framkommit, som tyder på det.
    Vad beträffar att man satsade på Spikproteinet, så kan det vara så, att det hade varit bättre, att satsa på någon av de övriga antigena substanserna på virusets yta.
    Vad beträffar, att det kan bli farliga virusvarianter i och med, att man börjar vaccinera mitt under pandemin, så undrar jag när man skulle ha börjat annars? När många dött färdigt?
    Nobellpristagaren Charpentier ( gensaxen) har börjat undersöka bl.a. Spikproteinet och har sagt att det gör fler saker och är mer lurigt än att det bara öppnar celler med ACE2-receptorer.

  51. 351
    Christer Kamb säger

    Ivf i USA ”läckte” det tidigt ut att man nu kör lägre antal cykler för ”vaccinerade” och samma löjligt höga cykler för ”ovaxxade”. Blir mao skillnad i antal fall (vases). Nyligen hörde jag att CDC (nyhets-inslag) inte längre skulle föra statistik över vilka sjukhus-intagna somr vaxade resp ovaxade.

    Vi måste sluta använda vaxin-ordet. Gen-terapi är mer rätt.

    Ett riktigt vaxin innebär;

    1. Fullgott skydd från start men som kan kräva ett antal påfyllnadsdoser.

    2. Du smittar inte andra

    3. Andra ovaccinerade smittar inte en vaccinerad person

    Alltså du får inga symtom och du behöver inte oroa dig över andra.

    Man har aldrig lyckats med ett vaccin mot coronavirus och de är alla beskedliga om de inte gen-manipulerats etc. Djur-coronavirus t.ex från hund p katt har såvitt jag förstått ännu inte smittat människor trots att vi lever nära. F.ö vet vi att sköra äldre inte sällan avlider inte pga förkylnings-viruset utan pga efterföljande inflammationer (nedsatt immunförsvar). Alltså sekundära processer.

    337 XMargareta

    Vet du hur dessa spikproteiner tas fram? Låter som de är syntetiska direkt i nålen ist för via mRNA-kod (i nanolipider). Alltså inte avdödade spikproteiner! Kan det handla om att få dessa proteiner att stanna på cellerna vid injektions-stället.

  52. 352
    XMargareta säger

    Christer Kamb.
    Nej jag vet inte hur de tas fram.
    Vad menar du med ett avdödat protein?

  53. 353
    XMargareta säger

    forts…..
    Det görs tydligen rekombinant. Se Citat från nätet:
    ”Då sätter man in en gen för ett antigen i bakterier eller celler och odlar dessa så att de producerar det önskade antigenet. Detta kan sedan renas fram och blandas med olika hjälpämnen till ett vaccin. Ofta behöver ett adjuvans ingå i vaccinet.”

  54. 354
    XMargareta säger

    fort…
    Och så blir det tydligen i nanoform. Då är det kanske ”micklat” med lite till?

  55. 355

    #351Men Christer hur ska du kunna vara en anti-vaxxer om det inte är ett vaccin. 😉

    Är det inte enklare att acceptera det gängse uttryckssättet mRNA vaccin?

  56. 356
    Christer Kamb säger

    Ang flockimmunitet florerar numera en del myter.

    Unga människor och andra med starkt immunförsvar blir sällan/aldrig sjuka i t.ex förkylningar (om de sköter sin hälsa och inte stressar) och bidrar därmed redan till flockimmuniteten. När dessa människor får viruset så tas det om hand direkt av t.ex minnes-celler (B-T) och viruset försvinner inom någon dag (inga sjukdomssymptom). Korsimmuniteten är mycket stor mellan de flesta kända respiratoriska virus. Istället har man konstruerat ett PCR-test som för första gången i historien hittar på begreppet asymtomatisk infekterade/sjuka. Ren bogus.

    Tyvärr har våra moderna levnadsvanor gjort att allt fler yngre människor lever med vissa kroniska inflammationer som t.ex fetma och diabetes. Många av dessa har ännu inte någon medicinsk journal men är ändå inte helt friska inuti. Smala personer kan lida av fetma i kärl och organ utan att förstå. I USA finns en stor grupp odiagnosticerade prediabetes misstänker man. Här finns även idrottspersoner och dyl.

    I denna pandemi fokuseras på antalet döda vilket skapar en enorm stress hos gamla&sköra och folk med underliggande sjukdomar. Stress dödar mao mer än något i dessa grupper. Stress ökar inflammations-känsligheten. Media dödar mao. Och så vägrar man sätta in o behandla med vad som finns! Mord är vad det är. Folk vågar inte se verkligheten tyvärr eftersom vi lärt oss lita på auktoriteter. En jätteskandal.

  57. 357
    Christer Kamb säger

    352 XMargareta

    Spikproteinet är ju en del av viruset. Vilka delar av ett virus som används och/eller hur det går till att just ”avdöda” ett virus känner jag inte till. T.ex i fallet Novavax. Handlar det om cell-odlade virus som avdödas eller om syntetiskt framställt spikprotein? Sars-CoV-2 är ju inte ens isolerat i sedvanlig odling. Om det inte görs nu lär Novavax vara syntetiskt framställt. Var det svar?

  58. 358
    XMargareta säger

    Christer Kamb
    Vid rekombinant framställning, så använder man genen, som kan bakas in i tex bakterie-DNA, för att låta bakterierna framställa det. Sedan renar man fram det man vill ha. I Novavax görs sedan nanolipider av det.
    Varför jag frågade vad du menar med avdödat Spikprotein var för att jag inte förstod. Ett protein är ju ett organiskt ämne, så man kan inte döda det och inaktiverar men det, så funkar det inte, nämligen då tar det sig inte in i celler, som är syftet.
    Intressant nog, så har även Helena nämnt termen avdödat Spikprotein.

  59. 359
    Christer Kamb säger

    355 Kalle

    Det är för billigt att klistra på människor ”anti-vaxer” för att de är kritiska kring Covid. När jag började undersöka vad de är för folk insåg jag att det främst handlar om mer tvingande och mer omfattande metoder i USA jmf med Europa när det gäller främst barn. Fler och fler blir allvarligt sjuka över-there. Tyvärr sammanhänger det också med en ”sjukare” befolkning, inte minst metabolt som Covid riktar in sig på (vaskulärt mer än respiratorisk).

    Betr namn så gör du syft fel. Vi kallar vaccinen efter sjukdomen, inte efter metod.
    Mitt påstående syftar endast på vad vi kallar vaccin, dvs dess egenskaper (3 punkter ovan).
    Uppfylls inte dessa är det inte ett vaccin. Absolut inte ett fungerande sådant.

    Gen-terapi.

  60. 360

    Jag får erkänna min okunnighet om definition på vaccin. Men är det inte samma med influensa vaccin… det fungerar sådär!

  61. 361
    Christer Kamb säger

    358 XMargareta

    I ärlighetens namn vet jag ej varför jag använde termen ”avdödat protein”. I allmänna diskussioner brukar man bara säga delar/fragment av ett ”avdödat” virus som skapar antikroppar osv och senare även minnes-celler. Hur det gjordes förr och numera kanske du kan kommentera. Det du beskriver ovan (rekombination) som jag har hört talas om men ej läst på om är väl en nyare teknik?

    På vilket sätt anses denna teknik mer likna ett traditionellt vaccin? Är det kinesiska mer traditionella vaccinet gjort på liknande sätt?

  62. 362
    XMargareta säger

    Kalle
    De vacciner som är godkända för Covid-vaccination är en nymodighet. Vad jag vet har tex m-RNA-tekniken i Pfizer och Modernas vacciner aldrig förut använts så. Det är för att man använt denna teknik, som det gått så fort att få fram de vaccinen. Vanlig framställning av vacciner tar betydligt längre tid.
    Man är nu ute för, att använda samma teknik, tex m-RNA-tekniken, för att bekämpa Cancer. Man gör då kroppens celler till antikroppsfabriker, där antikroppen är skräddarsydd för just den cancer, som skall bekämpas.
    Spännande tycker jag.

  63. 363

    Angående vaccin.

    Tidigare pfiizer anställd angående covidvacciner.

    https://newsvoice.se/2021/07/karen-kingston-covidvaccinerna-grafenoxid/

  64. 364
    Christer Kamb säger

    360 Kalle

    Rätt där 🙂

    Läkemedels-branschen är otroligt missnöjda med försäljningen av detta därför folk genomskådat nyttan mot inte minst biverkningar. Anledningen är bl.a att influensa-virus muterar i en helt annan division jmf Corona. Nu hoppas man dock på att ha funnit ”Den Gyllene Bägaren” 🙂

    I det ”influensa-vaccin” som bl.a. nord-italienarna fick hösten 2019 innehöll för första gången Corona-virus. Detta borde det bli utredningar kring eftersom Lombardiet var Europas smitt-källa nr 1.

    (Är dock inte insatt i virus-smittsamheten kring influensa-vaccinens effektivitet)

  65. 365
    XMargareta säger

    Här en länk till en bild på hur ett rekombinant vaccin kan tas fram.
    Man kan använda en runt bakterie-DNA, sk Plasmid för att klippa in önskad gen och sedan få in Plasmiden med den nya genen i jästceller för att framställa önskat protein tex. Sedan får man in proteinet i fråga i en en virusvektor, tex ett adenovirus, som i Astras vaccin tex.
    Utan att veta säkert så tror jag att astras vaccin är framställt just så.

    https://www.bing.com/search?q=rekombinant+vaccin&form=ANNTH1&refig=4527ed497dcf46c18ba5f14000de1007

  66. 366
    XMargareta säger

    Rättelse till 362 ovan. Skall stå: ” m-RNA-vaccinerna är en nymodighet.”

  67. 367
    XMargareta säger

    Vanligt influensavaccin ger ganska svag immunitet, särskilt ju sämre immunförsvar man har, vilket ofta gäller ju äldre man är.

  68. 368
    Helena säger

    Ja, jag minns när en infektionsläkare höll föredrag för oss och sa just det.
    Vill minnas att det bara gav 40% skydd för de äldre-äldre.

    Jag minns också att hon sa att en genomliden influensa kunde ge skydd för väldigt lång tid. Vill minnas att hon sa: i kanske 10 år, men jag kan minnas fel.

    Och jag minns att alla på äldreboendena blev tillfrågade. De som var ”klara i huvudet” brukade ofta tacka nej. Övriga fick det då anhöriga ville det. Det har väl varit samma sak med covid vaccinet, förstår jag.

    Själv är jag ytterst, ytterst sällan förkyld och bara haft feber ett fåtal gånger i livet.

  69. 369
    Christer Kamb säger

    357 Rättelse…… tror jag

    Ang isolering av Sars-CoV-2 så gäller enligt uppgift att viruset odlats bland t.ex cancerceller och matats med näringslösningar etc. Virusets beteende har då studerats i elektron-mikroskop.

    Jag undrar dock varför man inte (oftare) ser bilder (svartvita i original) på dessa processer. Såvitt jag vet finns inga rörliga bilder t.ex. Eller stillbilder i följd. Varför inte ett potpurri av flera typer av Corona i samma odling/bild.

  70. 370
    Eva Wahlbeck säger

    Läste i Vasabladet idag. (i Finland), att hundratals svenska kvinnor har rapporterat om mensrubbningar efter att ha vaccinerats mot covid-19. Det står att man, (Läkemedelsverket och europeiska läkemedelsmyndigheten EMA) följer med utvecklingen. Mellan 300-400 fall i Sverige, men rapporter har kommit från flera länder, och än så länge kan man inte konstatera något samband mellan vaccinerna och mensrubbningarna.

  71. 371
    Christer Kamb säger

    Vaccinet är mot symptomen av sjukdomen (C19) och inte mot viruset! Varför har man inte varit tydligare?
    Allt skulle bli så bra och vi som ville avvakta med sprutan blev kallade både det ena i olika hat-propaganda effektfullt spritt på sociala medier. Guess what! Nu står det klart (CDC) att de vaccinerade är superspridare bland både vaxade och ovaxade! Grattis. Antikropparna tar slut inom 10 veckor. Boosters…….. väntar garanterat.

    Vaccin-pass ändå? Säkert! Om G V D Bossche får rätt skapar vaccinet nya varianter då t.ex de producerade anti-kropparna är specifika och tar över vårt naturliga icke-specifika försvar. Till sist skapas allvarligare varianter. Är det det vi börjar bevittna? Antibody-dependent enhancement (ADE). Bossche menar oxå att på sikt riskerar därför ovaxade att drabbas mer allvarligt än vad som hade varit fallet om få personer (riskgrupper, dvs främst äldre) vaccinerats. Massvaccineringen i sig ska vara drivmotorn under pågående pandemi.

    I normala fall är nya varianter smittsammare men mindre allvarliga. Time will tell.

  72. 372
    Christer Kamb säger

    370 Eva Wahlbeck

    Ser man till de som hittills presenterat sig med allvarliga vaccin-skador i USA dominerar kvinnor stort. De får ingen hjälp av sjukvården men dyra räkningar. Frontline doctors ställer dock upp med försök till olika insatser med viss framgång med t.ex Ivermectin när det gäller olika former av nerv-muskulära skador.

  73. 373
    Christer Kamb säger

    368 Helena

    Själv hade jag en mycket jobbig HongKong-influensa som barn som satt sina spår. Däremot få sjukdagar i arbetslivet. Korsimmunitet? Varför inte! Varför slutade vi så snabbt med antikropps-tester? Jag misstänker (i efterhand) att jag kan ha haft C19 förra sommaren. Räddade mig med zink på 1,5 dygn, därefter torrhosta i 10 dgr. Helt otrolig vändning. Aldrig varit med om ngt liknande. Med iGG har man bästa skydd…. om nu inte Bossche….

  74. 374
    Lasse P säger

    XMargareta
    En fjäder gör naturligtvis ingen höna och länken till A-bladet var endast för att åskådliggöra vad jag ville påvisa och du har helt rätt i att det måste tas hänsyn till ett antal faktorer för att kunna presentera ett mer exakt påstående.
    Sammanställningar från tillgänglig statistik som gjorts av andra visar på att vaccinets effektivitet kan vara lägre än 40% och och utifrån detta och med grafen som åskådliggörande kan det ifrågasättas om vårens kurva beror på vaccineffekt eller är inom ramen för naturligt skeende.
    Du lovordade, som jag uppfattade det, att vaccinet tagits fram fort pga att det beror på mRNA tekniken och jämför med att framställning av tradionellt vaccin tar betydligt längre tid att få godkänt, men du glömmer att dessa nya vaccin fortfarande är nödgodkända och testperioden avslutas någonstans i början av 2023 samt att de sedvanliga testerna på försöksdjur som normalt görs för att avgöra hur säkert ett vaccin är, det momentet har man helt sonika hoppat över.
    Jag vet inte om du läst eller hört att i försöken att få fram vaccin mot SARS och MERS med mRNA teknik så misslyckades djurtesterna….samtliga djur dog!
    I avsaknad på djurtester så är det de vaccinerade som nu får utgöra försöksdjur.
    Så här uttrycker den tidigare forskningschefen på Pfizer, Mike Yeadon sin oro över vaccinationskampanjen:
    “Everything your government has told you about this ‘virus’, everything you need to do to stay safe, is a lie…I don’t use phrases like this but I think we are standing in the gates of hell”
    Du hade ju sett videon med Robert Malone och lägg till vittnesmål från en hel del andra framstående och välrenommerade personer som Cahill, vanden Bosshe, Naomi Wolf, McCullough, Karen Kingston. Zelenko, Wodarg, Simone Gold m.fl. m.fl
    Gör inte deras uttryckta oro dig tveksam kring säkerheten över att vaccinera människor med ett ännu ej färdigtestat vaccin där man hoppat över ett av de viktigaste momenten?

  75. 375
    XMargareta säger

    Lasse P
    Jo visst har jag också oro för allvarliga vaccinbiverkningar.
    Och visst finns frågetecken inför allvarliga långtidsbiverkningar. Bara tiden kan utvisa säkert.
    Jag har också läst, att Sars-Mers-etc. vaccinförsöken misslyckades. Man fick robusta antikroppssvar hos djuren, men när de sedan utsattes för det vilda viruset dog djuren i cytokinstorm, när de utsattes för det vilda viruset pga ADE. Jag kan dock konstatera, att många människor, som vaccinerats med m-RNA-metoden redan måste ha utsatts för det vilda viruset.
    Jag förstår av ditt uttalande, 347 ovan, att du väntar dig värre utkomst för vaccinerade än ovaccinerade på senhösten. Bara tiden kan utvisa.
    Jag lovordade inte att det gått, så fort att med m-RNA-vaccinen, men konstaterade att metoden är snabb, när det jämförs med de hittills använda.
    Det jag tycker är spännande är dock, att det kanske finns en möjlighet för bra Cancerbehandling med metoden. Så jag hoppas på det bästa.

  76. 376
    Christer Kamb säger

    372 Ang SALK-studien fr i våras

    Man skall vara tydlig med att studien konstaterade att virusets spikprotein skiljer sig från det som skapas via vaccinet. Studien avslutas med att påstå att vaccinet ändå skyddar mot virusets spikprotein. Vad som implicit framgår är att det beror på (skyddet) vårt naturliga immunförsvar (innate). Problemet är bara att det finns så många människor med försvagat immunförsvar. I testerna av vaccinen ingick inga personer med underliggande sjukdomar.

    Det återstår att fundera över varför vaccinet ändå skapar (strategin) det som uttryckligen är ”giftet” men som ev motverkas av ett fungerande immunförsvar? Problemet accentueras nu när vi börjar förstå att varaktigheten av vaccinens antikroppar är väldigt kort och att ev ADE försämrar ett redan friskt immunsystem. Bossche såg ju inget slut på denna ”pandemi”……..

    https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/CIRCRESAHA.121.318902

    ”Collectively, our results suggest that the S protein-exerted EC damage overrides the decreased virus infectivity. This conclusion suggests that vaccination-generated antibody and/or exogenous antibody against S protein not only protects the host from SARS-CoV-2 infectivity but also inhibits S protein-imposed endothelial injury.”

  77. 377
    Lasse P säger

    XMargareta
    Ja, vad det gäller mRNA och cancer, finns det hopp om fungerande behandlingsmetoder vilket jag hellre ser fram mot då den tekniken riktar sig mot en intern funktion (stänga av ett kroppseget protein).
    Att vaccinerade kommer att utgöra merparten i en ev. uppgång av covidfall till hösten, beror helt enkelt på att de flesta då är vaccinerade och det vi ser är då genombrottsfall.
    Förhoppningsvis att vaccinet då ger vad det designats för, lindrigare sjukdom och att farhågorna för skadlig immunrespons och andra skadliga biverkningar uteblir hos majoriteten men precis som du skrev, tiden får utvisa, hoppas bara då att det inte är för sent.
    Det jag så starkt reagerar mot i pågående vaccinkampanj, är avsaknaden av säkerhetsstudier och ignoransen från, framförallt WHO, som inte verkar ta rapporterna kring de allvarliga biverkningarna på allvar.
    Att WHO, trots vetenskap, förordar dupliceringscykler i ett PCR-test som genererar ett mycket stort överskott av falska covidsjuka och där uppfinnaren av PCR-tekniken, Kary Mullis, uttryckligen sa att metoden inte kunde användas till att diagnosticera sjukdom, samt att med enträgen hjälp av MSM med sin sensationsjournalistik, lyckats skapa en global masshysteri av så episka proportioner, att värden inte ser att det har avlidit 3 ggr så många av svält pga de restriktioer som införts, än av covid-19.
    Det positiva i all bedrövelse är att det finns indikationer på att vaccinet möjligen minskar risken för långtidscovid.

  78. 378
    Christer Kamb säger

    Pfizer et al hävdar att mRNA-paketen eller rättare sagt de syntetiskt av cellerna skapade spikproteinerna försvinner fort ur kroppen efter att de gjort sitt jobb (skapat antikroppar och i bästa fall även tränat övr immun-försvaret). Det har ivf visat sig att hållbarheten av skapade antikroppar med 1:a sprutan var/är väldigt kort. Man kan då fråga sig om ADE i det läget påverkat riskerna med att möta ett vilt virus?
    (Dock har det visat sig att de av vaccinet skapade spikproteinerna inte stannat kvar på armens muskelceller utan rört sig ut i blodomloppet! Eller är det också en myt?)

    Om man tänker sig att vaccineringen av de icke-sköraste (vårdade äldre) påbörjades i februari med spruta nr 2 i början av mars kan vi tänka oss att antikropparna är på upphällningen från maj typ (10 V enl senaste forskning). Normalt sett har vi inga problem med förkylnings- och influensavirus efter mars månad. Återstår att visa vad PCR-testerna egentligen visar.

    Fakta-organisationer typ Källkritikbyrån hävdar att kritikerna mot RT-PCR missförstått testets konstruktion.
    Man väljer inte CT-nivå (antal cykler) utan den är en produkt av vald tröskel-nivå. Isf återstår att visa hur både primer (kvalitet) och tröskelnivå är valda. Man hävdar att man mao då t.ex kan få ett kvantitativt mått på infektionen (viral load). Tvärt emot vad uppfinnaren sagt (ej för diagnos av infektion) så sent som 2019 innan han dog i lunginflammation. Jag tycker det är märkligt med denna intransparens om syftet är att medverka till öppenhet och acceptans kring vaccinering etc. Notera att det använda testet patenterats av ”Faucci et al” och används för första gången i dessa sammanhang (?). Glöm inte bort att det mesta av tidigare erfarenheter, kunskaper och regelverk bytts ut iom Sars-CoV-2/C19. De som styrt detta är på ytan WHO (privatfinansierat av GAVI et al och Welcome Trust) och ett antal nationella myndigheter. Det inger inte fullt förtroende sett inte minst mot det man kan kalla ”rationella förväntningar” sedan denna ”pandemi” startat.

  79. 379
    Lasse P säger

    Christer K
    Man har nu tydligen funnit helkoppslig spridning av spikeprotein hos avlidna vaccinerade.
    https://www.eutimes.net/2021/06/first-autopsy-of-covid-vaccinated-patient-finds-every-organ-of-body-infested-with-spike-proteins/
    så det är kanske inte en myt ändå men det måste till flera bekräftade och oberoende liknande fynd för att bekräfta en trend.
    Sedan så har tydligen CDC begärt tillbakadragande av nödgodkännandet av PCR testet från årsskiftet, till förmån för någon nyutvecklad diagnosticeringsmetod.
    Det skulle förvåna mig om denna nya metod inte kommer att visa avsevärt färre fall av covid-19 men tillräckligt högt för att motivera fortsatt vaccinering, minskningen kommer att tillskrivas effektiviteten av vaccinet samt att genombrottsfall är inom den förväntade ramen, dessutom kommer säsongsinfluensan att öka igen.
    Årlig kompletterande covidvaccinering samt den vanliga influensavaccineringen….dubbel vaccinering är dubbel glädje, för dom som skrattar hela vägen till banken

  80. 380

    Ja, Margareta jag tycker också mRNA verkar vara en otroligt lovande teknik, framtiden får utvisa hur revolutionerande den blir. Sen känner jag också viss oro för att man testar den första applikationen på hela jordens befolkning. Det är ju inte troligt men inte omöjligt att det dyker upp en mycket allvarlig oväntad bieffekt efter ett tag….

    Men av det jag sett hittills ligger mängden av allvarliga biverkningar klart inom ramen för vad som kan anses vara acceptabelt när man jämför med de följder man kan se av viruset

  81. 381
    Christer Kamb säger

    380 Kalle

    Ja tekniken är nu snart 20 år gammal men att få tillstånd till mänskliga experiment krävdes en ”nödsituation”.

  82. 382
    Christer Kamb säger

    379 Lasse P

    Tack för artikeln. Märkligt ändå att detta skulle vara en 1:a obduktion av vaccinerad avliden!

    Har ännu bara snabbläst artikel och studie. Organen har postmort pcr-testats positivt för viruset dag 24 (dag 1 = vaccinering), inte specifikt för spikproteinerna per se eller vaccinets d:o vad jag kan utläsa. Däremot har man funnit igG mot S1 i blodet dag 25 dvs dagen före dödsfallet (antikroppar). Inga igM (pågående infektion) då han antogs smittad dag 23 el 24 (tar 7-14 dgr för igM). Man skriver i studien att man antar att igG avser resultatet av vaccinet! Hur kan man vara säker på att personen inte haft infektion långt tidigare? Eller är antikropps-testet specifikt mot vaccinets spikproteiner? Kallar man verkligen både virusets och vaccinets spikprotein för S1 (trots olika rna-sekvenser)? igG visar i allmänhet inte bara genomgången infektion med antikroppar utan även att B-T-celler varit aktiverade inkl minnesceller.

    Jag upplever inte att det handlar om vaccinets spikproteiner i post mort-analysen. Man måste väl se skillnad i pcr-testen?

    Det var f.ö den japanska rått-studien som visade på att nano-lipiderna (med mRNA) tagit sig ut i olika organ. Inte att spikproteiner skapats på dessa ställen (48 tim test) av mRNA (t.ex i livmoder, hjärna osv).

    Är nog inte tillräckligt kompetent här för att besvara dessa frågor.

    Däremot noterar jag att lungorna var det enda ställe där CT-värdet (26,5) är kring ”acceptans-gränsen” (<25). Ska bli jätteintressant att få PCR-testet juridiskt behandlat vad det lider.

    Borde det inte gå att avgöra om antikropparna är kopplade till viruset eller vaccinet!?

    Tycker detta ger fler frågor än svar förutom att vaccinet tydligen inte räckt till för att skydda i detta fall. Tvärtom kanske det dödade honom. Vi får inte glömma bort påståendet från Mikovits et al att tidigare influensa-vacciner bär på flera andra virus-delar som kan aktiveras (inkl andra sovande virus) av t.ex mRNA. Se hennes intervjuv på t.ex Mercola.

    1:a sprutan gav/ger också mycket kort tid med antikroppar. 2:a 10 veckor enl viss färsk forskning.

  83. 383
    Christer Kamb säger

    Betr PCR-test och fakta-organisationer

    Jag tolkar ”missförstånden” mer som att kritikerna anser att labben helt enkelt lämnar ut positiva svar så snart man hittar sådana upp till ”högsta tillåtna” CT-värde typ mellan 35-50. Standard saknas helt vilket är bekymmersamt.

  84. 384
    Helena säger

    Det är intressant att följa inläggen och diskussionerna här. Särskilt tack till Margareta o Christer!

    Vad tänker ni om för- och nackdelar mellan vektor- och mRNA vaccin?
    Och varför hör man inget om Jansens en-dos längre?
    Jag har precis läst att det numera finns turism-vaccin och att just Jansens är populär!

  85. 385
    Lasse P säger

    Christer K
    Jag tyckte det kändes lite märkligt att obduktionen skulle vara den första som gjorts på en avliden vaccinerad person med tanke på att det framförts så massiva misstankar kring just spikeproteinets ansamling i olika organ.
    Skulle det kunna vara den första offentliggjorda obduktionen med speciell inriktning på att försöka fastställa om nanolipiderna tar sig ut blodbanan för att därigenom ta sig till olika organ och där börja producera spikeprotein som menas med den första??

  86. 386
    XMargareta säger

    Christer Kamb
    Har för mig du undrat om varför man använder två elektroder, för att skapa ett elektriskt fält vid vaccinering. Tror inte jag kommenterat det. Det kallas elektroporering och syftar till, att tvinga in negativt laddat material in i celler förbi cellens elektronegativa utsida. Alltså i stället för nanolipidsättet

Speak Your Mind

*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Upptäck mer från Annika Dahlqvists LCHF-blogg

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa