Öppet brev till olika myndigheter med flera…
Skrivet av Per-Arne Öckerman, Ingemar Ljungqvist, Mikael Nordfors och Erik Enby.
Annika Dahlqvist om LCHF, kost och hälsa
Öppet brev till olika myndigheter med flera…
Skrivet av Per-Arne Öckerman, Ingemar Ljungqvist, Mikael Nordfors och Erik Enby.
Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.
Jag har varit läkare, specialist i allmänmedicin. Jag bor i Njurunda, Sundsvall. (Tillägg 200617: Våren 2020, när jag hade varit pensionär i flera år, hade det kommit in flera anmälningar mot mig … Läs mer
2024 öppna datum Vistelse-/Fastedagar på LCHF … Se evenemangen
8 oktober, 2024 Annika Dahlqvist 4 kommentarer
25 september, 2024 Annika Dahlqvist 19 kommentarer
24 september, 2024 Annika Dahlqvist 9 kommentarer
15 september, 2024 Annika Dahlqvist 4 kommentarer
14 september, 2024 Annika Dahlqvist 8 kommentarer
16 augusti, 2024 Annika Dahlqvist 7 kommentarer
Copyright © 2024 on Genesis Framework · WordPress · Logga in
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.
Ät många olika vitaminer, ät inget socker, drick inte alkohol, rök inte.
Sov gott nu, klockan är mycket, Natti !
Stöder helhjärtat detta brev! Bravo ni modiga män som trots förföljelse står upp för människors rätt till god hälsa och sunt förnuft!!
I Sverige är tesuppspikning strängeligen förbjudet!
Vi (Michele, leg. sjuksköterska och sambon Mats, copywriter) håller med allt de skriver, men önskar att de hade kunnat låta bli att skriva ”den dolda agendan” då det enligt oss luktar galenskap (och desperation, vilket är förståeligt). Även den lilla utvikningen om WHO och vaccinpengar skulle vi helst klippa bort då det inte hör till deras budskap här och nu som är RÄDDA LIV.
.. de näst intill avlivar de gamla…
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGk664/de-nast-intill-avlivar-de-gamla
… aktiv dödshjälp…
DN betalsida..
https://www.dn.se/nyheter/sverige/geriatrikprofessor-det-har-ar-aktiv-dodshjalp/
En relevant anklagan.
Jag kan förstå formuleringarna.
Önskar den kunde få effekt angående verksamma behandlingar,
men håller med Michele Wilcox ovan.
@ Michele Wilcox
Att du tycker ”den dolda agendan” luktar galenskap hänger rätt bra ihop med att den också är det. Fast omvänt , om du förstår vad jag menar. Att vi lever i ett samhälle där majoritetens uppfattning får styra vad som lämpligast ska torgföras förutsätter ju att majoriteten också är insatt i sakfrågan. Tror du att så är fallet ?
Håller med Michele och XMargareta.
Bort med de nämnda formuleringarna och budskapet hade blivit betydligt mer ’lättillgängligt’.
Det märks att de inte har en aning om Covid19-vård! D-och C-vitamin används inom iaf intensivvården där jag arbetar. C-vitamin har använts senaste åren inom brännskadevården. Ta reda på fakta innan ni delar strunt.
# 10Ath
Så intressant!
Kan du berätta hur? och vilka doser.
Inte intravenöst C-vitamin väl?
som efter vad jag förstått verkar kunna ha en fantastisk effekt.
Efter vad jag förstår används inte detta i Sverige i någon stor grad i alla fall.
Det är förvisso många anekdoter men efter vad jag förstått, så borde man använda intravenöst C-vitamin mycket mer..
Har du kollat in de källor, som berättar om det?
Om inte bjuder jag på länken nedan.
http://stureblomberg.blogspot.com/2020/03/kort-om-vitamin-c.html
Den här texten har utvecklats i från kommentarer här på Dr Annika-bloggen och i Di, till en hel artikel.
Ni kanske känner igen en del, men det har tillkommit en hel del ny text, bla om förtryck av oliktänkande.
I DI kan jag läsa att Norge tar ur sitt välfyllda beredskapslager av mediciner och skänker propofol till Sverige.
Bristen på propofol har bland annat lett till att sjukhus i Sverige tvingats använda alternativa preparat eller operera patienter med lokalbedövning eller ryggbedövning i stället för att söva dem.
Den tidigare statsepidemiologen Johan Giesecke säger arrogant den 3 april i DI att ”Alla andra länder gör fel” och han räknar med att Sverige skall återgå till ett mer normalt läge i slutet av maj.
Det är nu det! Som Sveriges befolkning skulle varit en immun flock, enligt Giesecke!
– Danmark och övriga nordiska länder kommer att vara i kapp Sverige om ett år när det gäller antalet döda, det påstår just nu samme cyniske och övermodige Giesecke, i en artikel i DN.
Men det finns en mycket viktig och stor skillnad mellan Sveriges cyniska förhållningssätt och andra nordiska länder.
VÅRA GRANNLÄNDER KÖPER EN MYCKET VÄRDEFULL OCH VIKTIG TID.
Tiden de köper gör att Danmark, Norge och Finland hinner förbereda sin sjukvård och äldreomsorg.
Våra grannländer hinner förbereda personalen inom vården med nödvändig utbildning om covid-19 och de hinner bygga upp ett beredskapslager av skyddsutrustning som räcker till alla som arbetar inom vården, även inom äldreomsorgen.
De hinner också bygga upp ett beredskapslager av mediciner.
De kan även köpa syrgasmaskiner till äldreboenden, så att gamla människor slipper ligga och dö av syrebrist helt i onödan.
Antalet som dör av covid-19 i Sverige har under en längre tid legat hyfsat stabilt på runt 70 personer per dag.
Men av alla dem som vårdats på intensivvården (1.911 personer) hitintills på grund av covid-19 har inte ens 4 procent (74 personer)varit 80 år eller äldre.
Detta trots att den gruppen äldre utgör så mycket som 66 procent av dem som dött av sjukdomen.
Det är alltså en ytterst liten del av de gamla som får en adekvat sjukvård för covid-19.
Och det är en fruktansvärd skandal i Sverige att de gamla som insjuknat i covid-19 på äldreboenden dör i tusentals när de prioriteras bort i från sjukvården och i stället för att erhålla en adekvat vård med syrgas, får en aktiv dödshjälp, dödad med hjälp av morfin.
Våra nordiska grannländer hinner också lära sina medborgare hur det går att rädda många liv genom att sätta ut farliga mediciner som statiner och genom att ta extra vitamin- och mineraltillskott som C-vitamin, D-vitamin, magnesium och zink.
Om våra nordiska grannar förbereder sitt land med bl.a detta så kommer de sannolikt att klara sin befolkning och lyckas att hålla ned dödstalen på ett mycket bättre sätt än Sverige.
Norges statsepidemiolog Frode Forland efterlyser i DI en mer kritisk debatt i Sverige,
– Det känns som att man i Sverige vill stötta sin egen regering och dess strategi.
Men Sverige går ju emot hela världen, säger han.
Jag håller med Frode.
Att man nu skall ”Rädda Löfven” med statspropaganda och censur och förtryck är själva kärnan i vad vi just nu ser i Sverige.
Och den korrupta politiska makten eller PK-eliten är van att hantera alla problem på samma sätt.
Men coronapandemin går inte att besegra med hjälp av statspropaganda, censur och förtryck av sanningssägare och visselblåsare.
Det är helt omöjlig att besegra virus med hjälp av korruption, för virus lyder inte den svenska auktoritära ledarstilen.
Virus anpassar sig inte heller efter den Svenska propagandans falska siffror och kurvor som visas i mainstream media.
Det är något som den svenska befolkningen håller på att få erfara.
TACK FÖR HJÄLPEN NORGE!
Håller med nr 4. Helt meningslöst att skriva att WHO styrs av vaccinpengar, ta bort text som är långt bortanför sådant som går att bevisa. Fokusera på det som är viktigt istället.
Att det sedan är mycket som är minst sagt skumt inom både vård, politik och media, jo visst är det så. Ett konkret exempel:
I Aktuellt den 22 mars beskrevs silvervatten som låtsasnyheter. Det ledde till anmälan till Granskningsnämnden för radio och TV eftersom WHO har påvisat att silvervatten har viss bakteriedödande effekt. Det står även i SVT:s regler att kring kontroversiella ämnen är det extra viktigt att framföra olika åsikter kring ett ämne, något som Aktuelltredaktionen struntade fullständigt i.
Resultatet av anmälan? Jag har fått ta del av det. Det stod att en ordförande (finns det flera?) har beslutat att någon granskning ej skall ske. (!) Motivet är att icke namngiven ordförande tyckt att ärendet inte är av någon större vikt och att de behöver prioritera andra anmälningar.
Så en person får alltså tycka lite som han vill utan att ha någon kunskap i ett ämne och sortera bort en anmälan. Öppet mål för de som vill korrumpera skulle jag säga.
”Beslutet är inte överklagbart.”
En av många små bäckar som gör Sverige till det mest korrupta landet i Norden.
Både C och D vitamin ges i vården, men om nivåerna räcker är väl frågan. D-vitaminbrist är ju vanligt hos oss, så ofta kan ju utgångsläget vara dåligt och kanske upptaget också? Väldigt stora mängder C-vitamin injiceras, när så sker. Vi har väl inte så mycket information om vad man faktiskt gör på sjukhusen. Det kan man kanske ha synpunkter på om man faktiskt vet.
Det här lär man följa
https://www.evms.edu/media/evms_public/departments/internal_medicine/Marik-Covid-Protocol-Summary.pdf
Jag tänker mycket på vårdpersonalen i dessa dagar, det måste vara oerhört plågsamt att jobba så hårt för överlevnad och se många dö. Om IV- tillförsel av skyhöga doser av C-vitamin inte görs eller inte hjälper så är det sorgligt för alla parter. Det måste vi beakta.
Bantad medicinsk tillgång på äldreboenden för lindring är en skandal. Vården behöver organiseras mer från golvet och upp med den byråkrati de beställer inom givna ramar, inte tvärtom.
@Kenneth Thorberg: Svar nej.
@ATh: berätta mer!
@ 65+ säger (5)
Är det inte massmord, som pågår just nu? Eller har jag missförstått nånting?
——————————————————————————–
…Du kallade behandlingen som de här äldre fick för dödshjälp, snarare än vård?
– Ja, jag skulle nog nästan kunna tänka mig att använda ännu starkare begrepp. Att det är näst intill att de här människorna avlivas. Det är i princip ett hundraprocentigt sätt, ungefär som elektriska stolen. Det är ungefär lika effektivt…
——————————————————————————–
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGk664/de-nast-intill-avlivar-de-gamla
Jag bryr mig inte vad de sk folkhälsomyndigheterna säger Jag har alltid ätit vit C, D.Zink + en rad andra kosttillskott för att maten vi äter är utarmad på både vitaminer o mineraler ffa Magnesium. Min kost kanske är livsfarlig äter både fett fläsk, smör och andra ”hälsovådliga” livsmedel. Talat om för både barn o barnbarn att ta tillskott o inte lita på Livsmedelsverket! Tack för mig
@ Michele Wilcox
Jag märker att det tog stopp där. Vill bara klargöra att det låter väldigt illa när du använder dig av kraftuttryck gällande ämnen du uppenbarligen inte har en aning om.
@ 18
Kan bara säga att jag håller med dig.
@Kenneth Thorberg Min svenska må vara bristfällig men det verkar som om du missförstår mig med flit. Vad menar du med kraftuttryck? Jag använder inga svordomar.
Jag håller med författarna om allt de skriver, även det som jag helst önskar att de hade lämnat ut några meningar. Anledningen till att jag inte tycker att de ska inkludera vissa saker handlar inte om sak, utan om hur man får fram sitt budskap. Den biten kan min sambo och jag har lärt mig mycket av honom. Alla som man vill påverka eller hjälpa måste man möta där de befinner sig i tankar och kunskap. Det gör man instinktivt som sjuksköterska, annars är man en dålig sådan.
Författarna tycker att vården bör testa andra metoder än de gängse nu när den misslyckats och misslyckas med att behandla coronapatienter. Då är min åsikt att det inte är så smart att blanda in vaccinfrågan/-pengar när de flesta människor runt omkring oss verkar tro att vacciner är bra, och att de som inte tror det är galenpannor. Då går det lätt att avfärda resten av budskapet. Ett steg i taget får räcka och då får man fokusera på det viktigaste, nämligen att rädda liv här och nu.
Michele, bekymra dig inte över konstiga utfall! Svenska människor kan inte alltid hålla isär sakresonemang och personangrepp. Vad det beror på är oklart, men det är begripligt att andra kan uppfatta det som brist på andlig mognad, Låt det bara skölja förbi.
@Piltson Det var fint av dig att skriva. Tack. Ska göra!
Michele
Jag menar samma som du.
Jag tror att många, som ser ”konspirationsteoretiker” som avsändare av ett budskap, förpassar detsamma utan att närmare titta på innehållet, till det s.k. runda arkivet och därmed riskerar guilt-by-association ännu mer permanentas, så att det som kanske är sanningen bara behöver etiketteras som konspirationsteori, för att förlöjligas.
Hade man uteslutit formuleringarna, som du föreslår helst kunde utgå, så hade nog fler läst det som skrevs om C- och D-vitamin tex.
Jag tror mycket starkt på hövlig ton och att man försöker tolka allt till det bästa och har attityden, att man försöker resonera tillsammans och gärna frågar hur man menar om man inte är kontant med formulering.
Man hoppas på mognad av alla slag hos både svenska och alla andra människor förstås.
23 XMargareta:
Jag tror också att konspirationsteorier bör undvikas i möjligaste mån. Även i de fall man kan ha viss tilltro till dem. Det kan hända att man därmed blir betraktad som en ’Petrus’ i sammanhanget men jag tror pragmatism och ’realpolitik’ är en god filosofi I många situationer.
Bättre att vinna något än att förlora allt.
20 Michele Wilcox
Realpolitik!
@ alla , men speciellt Michelle Wiicox. Jag tror att det är bäst att var och en vidarbefodrra de fakta som man tror är sant. Och då blir det lite att gå i otakt. Motsatsen Lock Step är ett begrepp som Rockefeller Foundation hade med i sitt PM från 2015 om hur man skulle kunna utnyttja nästa SARS epidemin för att förstärka sin egen makt , Men att glömma bort WHOs roll anser jag vara förkastligt. Studera den bästa analysen hur det hela hänger ihop här:
https://www.youtube.com/watch?v=1Z5VYqJqrtI&t=1098s&fbclid=IwAR1I6ZmVwXc4eTW51C78KHGHxPJ6hMhhIXH_LoYWqtheyXnMtfqeHXpf4Ho
Det finns en annan nyhet som man inte vill visa upp för oss. En av världens främsta virologer Luc Montagnier (Nobelpris 2008) sa i mitten av april publikt att Coronaviruset måste vara sammansatt i ett laboratorium. Två intervjuer med Luc finns på http://www.almanova.eu
Därför kallar jag sjukdomen för Covid-1984 där sjukdomen bara är ett verktyg, ett medel för att makten ska uppnå en ny ordning här i världen Orwells 1984.
Ingemar Ljungqvist, vad vi här upplever är bara ett ytterligare exempel på hur folket placerat sig i händerna på ”experter” och den övriga ämbetsvärlden. En dansk journalist, Mogens Berendt, skrev på 1980-talet en bok om det. I Sverige utgiven som ”Fallet Sverige”. rekommenderar den, Se även en artikel i Guardian idag:
https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/may/22/sweden-u-turn-controversial-covid-19-strategy
Hans kommentarer mot slutet stämmer precis med Berents för nästan 40 år sedan. Men Michele hade tänkvärda förslag, som man måste hålla med om. Det handlar om att vara lite diplomatisk.
Det förvånar mej att så mycket i kommentarerna handlar om vad som INTE borde finnas med i artikeln. Skriver man en artikel står det naturligtvis var och en fritt att skriva från egen erfarenhet och åsikt! Jag har bott i UK i över 30 år och skam till sägandes så tog det mej nog 15 år (minst!) att bli av med mitt ’svenska pekfinger’. 😉 .
@ 29 Mayne Sundewall Hopkins
Du skriver så bra om det Svenska pekfingret som alltid skall vara med och tillrättavisa allt och alla i tid och otid.
Det är ju jag, som skrivit att man skall tolka allt till det bästa. Därför väljer jag att inte tro att jag är utpekad.::-)
Nu blev det debatt om debatten 🙂
Jag tycker artikeln hade blivit bättre om de saker som nämnts ovan hade utelämnats. Det är min uppriktiga åsikt. Hoppas jag därmed inte varit för svensk i min kritik 🙂
@Mayne Sundewall Hopkins Var det där ett engelskt pekfinger, tro?
I suggest that in this case we all agree to disagree, det borde funka fint även i Sverige. Alla vill vi gott!
Jag är fortfarande svensk haha.. (britter pekar inte finger) och som Michele W säjer förekommer det att man ’agrees to disagree’ – med bibehållen respekt för andras åsikter. Ja, visst vill vi göra gott. 🙂
Redan den 22 mars sa vi detta jag och Agneta Schnittger;
https://newsvoice.se/2020/03/coronakrisen-granska/ Men knappast ett enda av de råden vi tar upp har Tegnell & co tipsat om. I nya numret av Medicinsk Acess har Agneta S en översiktsartikel om Corona. Hoppas vi får en debatt om detta, men ännu hellre att man sprider bra information till de som nöjer sig med radio/TV och Expressen. De är verkligen i farozonen.
Tack för alla kommentarer. Det visar att en kraftfull rörelse för riktig hälsa är på gång.
I länken i 35 ovan, eller möjligen om man går vidare i länkar nämnda där, så nämns, att Gates sagt att vacciner skall hjälpa till att få ner befolkningsökningen.
Det har han säkert sagt, men det får vara som det vill med beräknad penningvinst, skumma affärer, eller skadligheter och biverkningar. Det tar jag inte upp här,
men just så skulle vilken som helst samhällsvetare också kunna säga och inte därmed mena, att det är för att det skapar sterilitet, eller att fler skall beräknas dö av biverkningar, eller så.
Teorin om den demografiska transitionen, som den heter, säger nämligen att det sker en utveckling till sådana låga både döds- och födelsetal, som i industrialiserade och postindustrialiserade länder och att vaccinationer är en faktor, som påskyndar den utvecklingen och därmed skulle befolkningen så småningom minska.
Varje skolbarn i varje fall i gymnasiet får lära sig om den teorin. Man brukar säga att om man får ner barnadödligheten tex med vaccin, så skaffar man sig inte så många barn.
Barnen i ett utvecklingsland har nämligen varit föräldrarnas pensionsförsäkring.
så när jag läst om att Gates beräknar, att det skall bli en befolkningsminskning med hjälp av vacciner, så har jag alltid associerat till teorin om den demografiska transitionen och inte kopplat den till någon konspiration.
Betr. Gates & hans gelikar och ’deras vacciner’ så tror jag det handlar lika mycket om $$$ som om något annat. — För egen del, eftersom jag vet vad vacciner innehåller, säjer jag NEJ TACK (dvs ’aldrig i livet!’) till att ha dessa gifter injicerade i min kropp.
Jag tror inte Gates och gelikar har några problem med för lite pengar eller så. Man kan läsa på lite om deras syfte om att t ex hur många barn räddas i tredje världen och hur mkt lidande det medför med brist på vacciner..
T ex från 2010
https://www.gatesfoundation.org/Media-Center/Press-Releases/2010/01/Bill-and-Melinda-Gates-Pledge-$10-Billion-in-Call-for-Decade-of-Vaccines
Lite om gates och hans eventuella syfte.
https://newsvoice.se/2020/05/rockefeller-bill-gates-monopolkapitalister-pandemier/
@39
Hade känt betydligt större respekt om den Externe skribenten verkligen själv åkt ner till drabbade barn och familjer i Afrika och där ”avslöjat” div. syften.
Jag tycker att vi nu har kopplat ett grepp på regeringen Löfvens propaganda, censur och förtryck, synd att inte fler vill hjälpa till.