Jag har fått flera signaler om ett cancerbehandlingsmedel: Protocel.
Är det någon som har erfarenhet eller annan uppfattning om detta preparat?
Annika Dahlqvist om LCHF, kost och hälsa
Jag har fått flera signaler om ett cancerbehandlingsmedel: Protocel.
Är det någon som har erfarenhet eller annan uppfattning om detta preparat?
Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.
Jag har varit läkare, specialist i allmänmedicin. Jag bor i Njurunda, Sundsvall. (Tillägg 200617: Våren 2020, när jag hade varit pensionär i flera år, hade det kommit in flera anmälningar mot mig … Läs mer
2024 öppna datum Vistelse-/Fastedagar på LCHF … Se evenemangen
8 oktober, 2024 Annika Dahlqvist 2 kommentarer
25 september, 2024 Annika Dahlqvist 19 kommentarer
24 september, 2024 Annika Dahlqvist 9 kommentarer
15 september, 2024 Annika Dahlqvist 4 kommentarer
14 september, 2024 Annika Dahlqvist 8 kommentarer
16 augusti, 2024 Annika Dahlqvist 7 kommentarer
Copyright © 2024 on Genesis Framework · WordPress · Logga in
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.
Jag ställer mig mycket tveksam till Protocel.
https://fof.se/artikel/cancersjuka-som-satsar-pa-alternativ-mar-samre
https://halsosynen.blogg.se/2013/september/protocel-ett-fantastiskt-alternativ-mot-cancer.html
https://www.mednature.se/bruksanvisning-protocel/
https://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&u=https://www.cancertutor.com/protocel/&prev=search
Protocel är inget underverk! Tyvärr är det ofta så att cancerpatienter först ätit cellgifter, strålat sig och oftast avlägsnat tumörer? Visst ibland är det nödvändigt att ta bort tumörer. Protocel var ett effektivt medel när det började sin bana någon gång under -70talet, under andra namn. Eftersom uppfinnaren av preparatet inte lever längre utan det är hans släktingar som fortsatt att tillverka och sälja Protocel så är det inte säkert att alla ingredienser ”ser likadana” ut idag som då. Men vad jag vet så har många blivit friska när de tagit Protocel, och då är det oftast människor som helt avstått konventionell cancerbehandling? Det är där det svåra ligger, att förgiftade, strålskadade patienter som sista halmstrå hoppas på ett undermedel. Tyvärr är många organ så förgiftade och skadade att alternativa preparat får svårare att göra nytta, men i boken ”Överlista din cancer” av Tanya Harter Pierce, finns några exempel på folk som lyckats övervinna sin cancer. Boken är absolut läsvärd och beskriver Protocel under 4 kapitel!
Hej!
Jag undrar om det finns någon som vet något om det Mistelextrakt som Antroposoferna förespråkar mot cancer!
Hälsn Inger
@ Inger Nyman:
Varsågod Inger: https://lakemedelsverket.se/malgrupp/Halso—sjukvard/Monografier-varderingar/Vaxtbaserade-lakemedel1/Listning/Helixor-extrakt-av-Viscum-album-L–mistel-/’
Som bekant är jag nästan allergisk mot alla de ’mediciner’ som läkemedelsbolagen kränger utan något större intresse för om de verkligen gör någon nytta eller inte. Det gäller inte minst alla de nya cellgifter som de lyckas prångla ut på marknaden och som när man lyckats med detta företag får det att vattnas i munnen på företagsledningen med tanke på de prislappar man kan sättas på dessa nya produkter även om de bevisligen har en mycket begränsad effekt på all cancer men har desto mer ohyggliga biverkningar.
Med tanke på att jag idag helt har tappat förtroendet för skolmedicinen (undantag vid benbrott, antibiotika vid bakterieinfektioner och liknande) har all alternativmedicin blivit väldigt intressant för mig och skulle jag drabbas av cancer skulle jag absolut titta närmare på allt som kan vara av intresse och självklart Protocel. Kolloidalt silver, bikarbonat, C- , D- och E-vitaminer verkar också vara intressanta i sammanhanget för att nu inte tala om gurkmeja, grönt te och rödpeppar (här verkar tom vår ’vän’ professor Maj-Lis vara med på tåget 🙂 ) – ja, det finns en hel arsenal av kosttillskott att ta till. Naturligtvis ska nästan alla kolhydrater ut ur kosten tillsammans med de fleromättade växtoljorna och margarinet, för i grund och botten handlar det mesta om att stärka kroppens eget immunförsvar så att man undviker kroniska inflammationer om jag nu förstått det hela rätt.
Det fantastiska med alternativmedicinen är i mina ögon att biverkningarna är ytterst blygsamma i jämförelse med till de katastrofer som skolmedicinen ofta resulterar i och att behandlingsresultaten dessutom ofta blir klart bättre.
Hos min nuvarande favorit bland alternativmedicinarna, Mercola, läste jag i dagens nyhetsbrev att regelbunden motion tydligen har en oerhörd inverkan när det gäller att förhindra uppkomsten cancer men hade även stor effekt på själva överlevnaden på cancerpatienter så måttlig och regelbunden motion måste väl därför också räknas till den framgångsrika ’alternativmedicinen’ och den verkar dessutom inte ha några biverkningar om den utförs måttligt som sagt.
https://fitness.mercola.com/sites/fitness/archive/2015/08/14/exercise-during-teen-years.aspx?e_cid=20150814Z2_DNL_art_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20150814Z2&et_cid=DM82244&et_rid=1074629035
@ Docent Göran:
Vi har ju alla olika erfarenheter från sjukdom och ev. tillfrisknande.
Jag delar i stort det du skriver med ett undantag och det är skolmedicinens effektivitet.
Anledningen därav är att jag har redan i min ungdom drabbades av cancer och med hjälp av skolmedicin sitter jag här idag, 36 år senare och skriver, vilket jag inte gjort om jag drabbats 15-20 år tidigare.
Mycket av skolmedicin har sitt ursprung i växtriket så därför tror jag att alternativmedicin inte alls är att förakta men man kan inte heller kategoriskt säga att skolmedicin är dåligt för det har, trots allt, skett landvinningar på den fronten.
Att marknadens kortsiktiga vinstkrav kontra samhällsekonomiska (mänskliga) långsiktiga vinster, gör att medicin släpps, innan man utrett det ordentligt, resulterar i att ”farliga” mediciner kommer ut på marknaden, vilket naturligtvis är oerhört beklagligt och lika illa är det med Big Ph:s antikampanjer mot t.ex Kolloidalt silver som pga att det är ett grundämne, inte går att ta patent på,(ingen ensamrätt- ingen vinst).
Läkare är inte heller ofelbara gudar utan är, precis som vi andra, bara människor som oxå kan påverkas av storsvulstiga presentationer samt ”guld och gröna skogar” mentaliteten från Big Ph.
Vad som det oxå skett en försämring av, som jag upplever det, är själva utövarna av skolmedicin (med vissa undantag).
Försämringen är inte självpåtagen, utan är ett resultat av politiska beslut om kostnadseffektivisering som gör att det inte finns tid att verkligen djuploda den enskilde patientens problem och sjukdomsbild vilket leder till missad, relevant, information och ev. feldiagnos.
Tidspress och underbemanning gör dessutom att man genar och att man som patient får olika läkare vid varje besök på sjukhuset som måste läsa in sig i journalen för att läsa sig till vad man tidigare gjort, gagnar inte heller patienten eftersom man ofta, och det är självupplevt, bara tittar som hastigast på de två första sidorna i journalen och missar därmed annan relevant information.
Förutfattade meningar och rena lögner är förekommande, oxå självupplevt, som när min svärfar var inlagd på sjukhuset för ryggsmärtor och läkaren påstod att levern var förstorad pga tidigare alkoholkonsumtion och att det var orsaken till smärtorna, visade sig senare vara en lögn, då jag råkade få se svärfars journal och ultraljudsundersökningen på levern hade visat ”normalt fynd”.
Senare visade sig orsaken vara infektion mellan två diskar som i sin tur resulterat i blodförgiftning.
Att han idag, två år senare, är pigg och vital, trots sina 87 år, tror jag beror på mitt privata intresse för medicin samt familjens ihärdiga påtryckande att undersöka ytterligare.
Jag vill understryka att jag inte avser att smutskasta en hel yrkeskår utan att politiska ”visioner” gör det s g s omöjligt för ambitiös sjukvårdspersonal inom kommun och landsting, att bedriva arbetet på det sätt som de själva skulle vilja bedriva den.
De privata alternativen har jag ingen kunskap om, men på hörsägen från bekanta, verkar det vara bättre där.
@ Lasse P:
Jag hade lite filosofiska funderingar kring det du skriver och som jag ventilerade genom följande kommentar på Malcolm Kendricks i mina ögon förnämliga och kompetenta blog.
—-
Craig,
Your last comment about the ‘impossible’ situation of the GPs triggered my philosophic mind while now looking out into the very inviting late sunny summer weather.
As far as I understand it as an ‘outsider’, but well acquainted with research in the basic natural science I think you put i well in this way.
” It seems more like a paramedical profession & definitely not a science based one. Jack of all trades, master of none.”
To me, today, I though see a tremendous amount of systematic research fraud, well buried in the medical dogma about diseases and their treatments which has been established by the medical corporate industry and today in an escalating and a very elaborate fashion. All this fraud is evidently set in the practice in the health care system with almost the sole purpose of maximising the profits for this industry.
It is evident to me that the GPs and most of the rest of us are severely trapped in this very sophisticated system and can not possibly escape from it without at the same time loosing our fundamental faith in this very system. Of course some GP’s may then turn cynics with the insight and just ‘follow the guidelines’ well knowing that the medication is doing more harm than good and thus violating their Hippocratic oath they once pronounce when they left the medical school if that still is the practice among the Anglo-Saxons.
@ Docent Göran:
Ja Göran, det är väl i linje skulle jag påstå men hur gick det, fick du något svar?
Docent Göran #5
Javisst är Mercola bra, han har ju liksom jag förstått vilket rävgift komjölk är, inte för kalven men för människan! Läs gärna hans artikel ”Don’t Drink Your Milk!”: https://www.mercola.com/article/milk/no-milk.htm
Jag citerar ett par rader ur artikeln:
”It is highly likely that IGF-1 promotes the transformation of human breast cells to cancerous forms. IGF-1 is also a growth factor for already cancerous breast and colon cancer cells, promoting their progression and invasiveness.”
Här ett par danska bloggar som också får mjölkglorian att hänga på sned:
https://www.nomilk.dk/
https://komaelk.dk
Och räcker inte detta så finns det bara en sak att göra, ladda ner e-boken ”Den ohälsosamma mjölken” och som verkligen sågar mjölken jäms med skosulorna!!!
Från en grupp på fb betr Omega3 & Omega6 och cancer:
”..I boken The Queen of Fats kan man läsa om Omega 3 och Omega 6 och ett intressant djurförsök.
Leonard Sauer och Robert Dauchy hade fångats av att så många tyckte sig ha en koppling mellan många cancertyper och Omega6. De hade försöksdjur på vilka de odlade cancertumörer. Dessa tumörer växte när man gav djuren linolsyra (Omega 6) men det gjorde de inte när man gav Omega3 fiskoljor. Man kunde helt enkelt inte olda fram cancer-tumörer på de djur som fick Omega3.
Man ska alltså akta sig för växtoljor, utom raps, kokos och oliv -oljor. Skippa resten inklusive alla margariner!..”
Börje Gustavsson Skrev:
Ja – det var en intressant artikel som vanligt hos Mercola.
Framför allt pekar han på hur mjölken, framför allt t i USA, idag har förvandlats till just ett ’rävgift’ genom den moderna djurhållning och det kraftfoder man där ger korna istället för gräs och där antibiotika ingår som en ’nödvändig’ ingrediens för att djuren dels ska producera mera mjölk och dels för att de inte ska bli sjuka av en mat som deras matsmältningssystem inte är konstruerat för. Resterna av besprutningsmedlen vid odlingen av det som ingår i kraftfodret och speciellt i GMO-grödor är idag också bevisat hälsovådliga. Efterbehandlingen av mjölken genom pastörisering och homogenisering fullbordar sedan sabotaget mot mjölken där de verkligt nyttiga enzymerna och fetterna förstörs. Lättmjölken är förstås den verkliga katastrofen för hälsan.
Tidigare läste jag om mjölkproteiner och om hur de i värsta fall kan passera genom tarmväggen om den är skadad, sk. ’läckande tarm’.
Själv hämtar vi mjölk som kommer direkt ur mjölkmaskinen på en gård där korna nu är ute och betar gräs dygnet runt utom när de går hem för att bli mjölkade. Av denna mjölk gör vi sedan filmjölk och nu också kefir vilket dock är lite trixit men då försvinner det mesta av mjölksockret vilket inte sker i filmjölken. Fördelen med yohurt är att man får i sig goda bakterier helt i linje med vad Mercola förespråkar. Ost gör vi också och just nu i morgonkaffet hade jag några bitar kaffeost av samisk typ kaffet och de är verkliga njutbarheter när de har sugit åt sig själva kaffesmaken.
Vi är ändå ambivalenta i förhållande till mjölkprodukterna och vi följer därför Annikas råd om att ständigt prova oss fram och se vad vi mår bra av och det är ju också det råd som Mercola ger sina läsare. Som han säger kan man prova med att ta bort alla mjölkprodukter om man misstänker att man inte tål dem och sedan prova med att återinföra dem en efter en. Men det kanske också är frågan om hur mycket man tål.
Ja – livet är ett intressant experiment och man bör kanske inte utsätta sig för onödiga risker och som min svägerska nyss påpekade apropå mina nuvarande aktiviteter på hustaket men dessa är å andra sidan nödvändiga om det inte ska regna in i vinter.
#11
Det hade varit intressant att se dig svaja på stegen 8 meter upp utefter husfasaden,du skriver ,
”Ja – livet är ett intressant experiment och man bör kanske inte utsätta sig för onödiga risker och som min svägerska nyss påpekade apropå mina nuvarande aktiviteter på hustaket men dessa är å andra sidan nödvändiga om det inte ska regna in i vinter.”
Varför inte anlita en duktig hantverkare?
jala Skrev:
Jo, för en del jobb det gör jag detta, men det går knappast att få tag i någon som vill (eller kan?) bygga i den gamla stil som mitt 100-åriga hus har. Dessutom har jag nuförtiden ’semester’ under resten av mitt ’experiment’ så jag kan ta det så lugnt jag vill.
@ Docent Göran:
Låter rimligt bara du är rädd om dig.
Betr den amerikanska mjölken läste jag för en tid sedan att den nu t o m innehåller socker! Och det är naturligtvis inte ens socker utan giftiga syntetiska sötningsmedel!!
Och nu är jag riktigt ARG!!!
Idag har vi hört på nyheterna hela dagen i UK att Diabetes i UK har ökat med 60% (!!) på bara 10 år! Ändå verkar rådet fortfarande vara att ’äta mindre och springa mer’!
Det är rent vansinne att fortsätta att skuldbelägga ’den lilla människan’ – det är ju alla dessa giftiga ämnen som finns i ’allting’ som ställer till det med folkhälsan!
Det är inte ’gräsrötterna’ utan myndigheterna som behöver ta sig i kragen och sätta ner foten mot bl a ’socker-maffian’!
Så länge jag kan minnas har jag ’tjatat’ om att dessa giftiga syntetiska ämnena måste bort ur kosten. Både människor och djur går ju på knäna! Detta har ju pågått under så lång tid att man fullständigt baxnar över myndigheternas flathet gentemot storföretagens rent ut sagt kriminella beteende!!!
Gggrrrrr!!!
Docent Göran, du läser artiklar som fan läser bibeln o Mercola talar/skriver med kluven tunga! Inledningsvis så måste han så klart stryka mjölken lite medhårs, men i nästa avdelning med underrubriken ”Other Factors Regarding Milk” går han ju in på bl a det cancerbefrämjade tillväxthormonet IGF-1 och om detta nämner du inte med ett ord. Är det pga okunskap eller…? Och det hjälper inte att du köper mjölk direkt från frigående o gräsätande kor för tillväxthormonet IGF-1 undgår du inte! Märkligt också att du inte med ord nämner om de danska länkarna jag bifogade. Fast allra märkligast är att du tydligen fortfarande inte läst det allra bästa som skrivits om mjölkens skadlighet, nämligen; e-boken ”Den ohälsosamma mjölken – resultat från oberoende forskning”. Fast vill man inte ha sina cirklar rubbade så ska man ju så klart inte läsa den. Vad tycks om denna artikel i SvD: https://www.svd.se/mjolk-mojlig-orsak-till-prostatacancer_6716791
@ Docent Göran:
En morbror jag hade ramlade ned från sitt tak som han tog på sig att laga själv eftersom han hade tid över som pensionär… Efter fallet tog det bara något år tills han avled, trots att han var professor på KI med bästa kontakter som tänkas kan. Självklart ökar risken om man ”som vanligt” även motionerar hjärnan med annat när man gör fysiskt arbete som kräver total koncentration för att inte bli riskfyllt. Själv preparerar jag på taket för ett par till solpaneler och gör vad jag kan för att inte tänka på annat däruppe! Instämmer med Jala: Var rädd om dig!
@ stenB:
Håller med och det finns ju faktiskt en billig försäkring mot att falla ned, säkerhetssele!
https://www.fallskydd.com/shop/?gclid=CPmK2MmmsccCFcIGcwodyvsLTA
@ Börje Gustavsson:
Intressant artikel, som fick mig att tänka på en text jag läst om IGF-1 och behandling av prostatacancer med metastaser i skelettet som verkar vara svårbehandlad med idag kända metoder.
Med tanke på vad forskarna använder för läkemedel, så undrar jag inte om man skulle uppnå samma effekt genom att minimera kolhydratintaget.
https://umu.diva-portal.org/smash/get/diva2:604937/FULLTEXT01.pdf
@ Börje Gustavsson:
Det är intressant det du säger, och inte minst om IGF-1, men som vanligt förstår jag bara inte varför aggressiva tongångar ska vara nödvändiga när man framför sina argument.
Med åren har jag blivit alltmer allergisk mot allt som jag själv tror döljer sig bakom all kategorisk argumentation. Boken ”LCHF-myten”, som jag skrev en krönika om för ett tag sedan, är i mina ögon ett typiskt bottennapp i den genren.
Jag tycker det vore väldigt fint om vi kan fortsätta hålla Annikas blog fri från personliga ifrågasättanden. Sådana leder enligt min uppfattning knappast framåt när det gäller att öka förståelsen för vår oerhört komplexa fysiologi. Ett kunskapssökande bör i mina ögon inte bara vara intressant och ifrågasättande utan även rymma en vetenskaplig ödmjukhet.
@ Docent Göran:
Håller absolut med…….ödmjuk var ordet!
För drygt ett år sedan blev jag diagnostiserad för bukspottskörtelcancer som hunnit sprida sig till lungorna och levern. Jag har fått cytostatika, som bitit bra och som jag tålt utmärkt. Väl medveten om att cytostatikan inte botar och att cancern i något skede blir resistent har jag prövat på alternativ då jag hållit paus i behandlingen, först i vintras i nästan tre månader, och nu somras i tre månader. Under den senare pausen prövade jag Protocel i drygt två månader och följde de anvisningar, som beskrivs i ”Överlista din cancer”. Protocel hade inte önskad effekt i mitt fall. Datortomografin, som togs i början av augusti, visade att cancern börjat få fart. Jag har nu lämnat Protocel.
@ Runar:
Tyvärr Runar så är inte Protocel lika effektivt vid efterbehandling vid cellgifter. Detta står också klart och tydligt i boken du läst. Men det finns enstaka fall där cellgifter inte haft så kraftig påverkan på immunsystemet att Protoecel trots detta gjort nytta, detta står också i boken. Jag rekommenderar alla att läsa boken ”Överlista din cancer”.
@ Kjell Holmsten:
Jag har inte hittat att det skulle stå i ”Överlista din cancer” att Protocel skulle ha mindre effekt om man tidigare tagit cellgifter. Det står åtminstone varken klart eller tydligt i boken. Däremot står det att man skall undvika cellgifter samtidigt som man tar Protocel. I två av de exempel som nämns i boken på personer som tillfrisknat med hjälp av Protocel hade patienten redan använt cellgifter.
Svagheten i ”Överlista din cancer” är att författaren underlåter att nämna exempel där alternativa metoder, inklusive Protocel, inte hjälpt – för att inte tala om jämförande studier där effektiviteten påvisats experimentellt, och som tål kritisk granskning.
Läs ”Överlista din cancer” och pröva på alternativa metoder i den mån din cancer tillåter, men ta inte för givet att det som står i boken generellt biter. David Servan-Schreibers ”Anticancer” är en bok, som jag varmt rekommenderar.
Peter Flander berättar i ett föredrag ”Då jag tog ansvar för min hälsa.”
Han berättar att LCHF och Protocel är det han har botat sig med och ett starkt immunsystem…
https://www.youtube.com/watch?v=x8y9hdWHQRU
mLCHFh B-) .
Vad tror ni om C-vitamininjektioner mot cancer? Min dotter ska påbörja sådan behandling. Hon har påväxt på sin bukhinna.
@ 26 Lena Falk:
Jag vet ingenting om C-vitamininjektioner mot cancer.
Protocel verkar vara mycket intressant och det tror jag på direkt.
Utifrån min förståelse hur cancer och andra sjukdomar uppkommer, genom att upphettad mat förlorar mycket av sitt syreinnehåll och att den har en försurande effekt i kroppen – som i sin tur utvecklar olika diagnoser inkl cancer, så verkar det trovärdigt. Under upphettningen förlorar organiska mineraler elektron enligt en fysiker jag ställde frågan till och då blir de oorganiska – vilket har en försurande effekt om vi äter dem. Försurningen kan efter många år skapa cancersjukdomar.
Tar man samtidigt bort socker, potatis, ris, säd etc så föder man inte försurningen och de mikroorganismer som trivs i sådan miljö. Försurande mat skadar också saltsyraproduktionen vilket är en kedjereaktion som skapar andra kedjereaktioner.
Så cancer och andra sjukdomar blir lindrigare om pH höjs till exempel av kalk, björkaska och rå veganmat. Den som kan fasta mår bättre av det. Mycket gröna blad typ Victoria Boutenkos förslag i boken Grönt för Livet (adlibris) förklarar nyttigheten och hur saltsyraproduktionen kan återställas. Samtidigt är det bra att äta så lite som möjligt enl min förståelse.
Då min hund hade adenocarcinom i Juvern och jag hade läst boken” Överlista din Cancer” startade jag med Protcel behandling 1 1/2 vecka före hennes operation. Jag tog min dos samtidigt trots att jag mig veterligen inte lider av cancer. Vi gjorde en paus under 3 dagar efter operation och fortsatte sedan. Detta är nu ca 1 1/2 månader sedan. Hon hämtade sig bra och jag kontrollera områden regelbundet. Under jul var vi bortrest och vi tog inte Protocel under 4 dagar. Då hon har dessutom en ful artros i ryggen pga. mycket liggande i trångt utrymme hos förra ägaren började hon den 4 dagen efter utsättande halta mycket gravt och kunde inte hoppa in i bilen längre, jag fick bära henne. Hemkommen startade vi omedelbart Protocel igen och 1 1/2 dagar efter detta rörde hon sig som en unghund. Numera kommer hon självmant när det är dags att ta medicinen. Det märkliga var att när jag tog min dosering 8 var 5. timme upphörde alla krämpor resp.de lite diffusa smärtor man har i kroppen när man är äldre, min rethosta försvann och jag mådde allmänt bättre. Nu kan ju min reaktion vara placeboeffekt men definitiv inte hundens. Ännu tror jag att det är för tidigt att slutar med hennes med.och jag kommer att fortsätta ett par månader till. Jag kommer att refererar därefter.
Dr Birgit Sjölander? Förlåt min nyfikenhet men hur har det gått med din hund?