Dr Rath Foundation skriver om C-vitamin, som även är bra mot Covid-19

Dr Rath Health Foundation.org .

Mattias Rath har blivit intensivt motarbetad och förtalad av Big Farma och dess anhängare.

 

Comments

  1. 1
    Mayne Sundewall-Hopkins säger

    Jag läser Dr Rath’s nyhetsbrev sedan flera år. Han är ännu en läkare som står upp för patienten och naturlig hälsa. Listan blir längre och längre, vilket, även om det är sorgligt, ändå ger hopp om framtiden. Du är i gott sällskap Dr Annika! 🙂

  2. 2

    C-vitamin ökar järnupptaget. Så har man lite mycket järn ska man vara försiktig.

  3. 3

    1 Mayne Sundewall-Hopkins

    ”Han är ännu en läkare som står upp för patienten och naturlig hälsa. Listan blir längre och längre…”
    —————————————–

    Uppror i Belgien mot covid19bluffen, big pharma, politikanter, propagandister, olika ”experter”, och så vidare. Över 400 belgiska läkare och över 1000 annan sjukvårdspersonal.

    Brev från 400 läkare (Publicerad av Lars Bern)

    https://anthropocene.live/2020/09/22/brev-fran-400-lakare/

  4. 4
    Rolf Löfgren säger

    Rekommenderar boken: Varför djur inte får hjärtattacker, men människor dör av dem
    av Matthias Rath.
    Rath är vetenskaplig arvtagare till dubble Nobelpristagaren Linus Pauling, som är känd för sin djupgående forskning på C-vitamin, även känd som askorbinsyra.

  5. 5
    Ann Britt Timmermann säger

    Jag har köpt C-vitaminpulver och dricker det varje dag. Enligt Dr Rath ska C-vitaminet innehålla askorbylpalat. På min förpackning står det L-askorbinsyra. Dricker jag det här helt i onödan?

  6. 6

    ”covid19bluffen”
    DET ÄR INGEN BLUFF.
    Vi har enligt novus ca 150000 personer som har varit eller är långtidssjuka i mer än tio veckor och många har varit sjuka i ett halvår nu.
    Vi vet inte om dom någonsin blir friska, det är unga förut fullt friska som har drabbats.
    Många har nu passerat 180 dagar och blir nu utförsäkrade från försäkringskassan, dom är så sjuka att dom inte kan jobba.
    Får dom ME/CFS då är deras liv förstörda det är mer humant att dö än att få me.

    Överdödlighet visar inte dom som blir kroniskt sjuka.
    Det är inte myndigheter och läkemedelsbolag som pratar om långtidssjukdom det är vanliga människor som pratar om långtidscovid.

    Det är unga fullt friska som drabbas av långtidscovid
    Det är vi som drabbas eller våra barn, det är inte bara gamla.

    https://covidforeningen.se/
    Det är bara att googla
    långtidscovid long haul covid, långtidssjuk.

    Finns ingen medicinsk behandling än och om LCHF och vitaminer funkar vet vi inte.
    https://www.tv4play.se/program/nyheterna/13292875

    ”covid19bluffen”
    Följ pengarna så hittar ni dom som hittade på det, det är svin som inte vill se sina aktier att sjuka i värde dom vill inte se nedstängning för det är dåligt för deras privatekonomi, dom hittade på ”covid19bluffen”

    Jag säger inte att nedstängning är bra jag säger bara att sjukdomen är fruktansvärt farlig och allvarlig.

  7. 7
    XMargareta säger

    # 5
    Att Matthias Rath nämner att askorbylpalmitat är effektivare för viss verkan förtar inte den stora nytta, som intag av akorbinsyrepulver ger.

  8. 8
    Ann Britt Timmermann säger

    Ok, då fortsätter jag naturligtvis med C-vitaminintaget.

  9. 9
    Rolf Löfgren säger

    I ett enkelt och rättframt föredrag (8/9 2020) menar den kontroversielle (= hög trovärdighet) läkaren Ivor Cummins från University College i Dublin att coronat aldrig har varit så farligt som det påståtts och att nedstängningar är skadliga och orsakade av hysteri.

    Han pratar en del om Sverige, intressant.

    https://detgodasamhallet.com/2020/09/25/hittat-pa-natet-coronanedstangningar-ar-skadliga-och-orsakade-av-hysteri/

  10. 10
    Mayne Sundewall-Hopkins säger

    @3 Dave

    Ja, jag läser Lars Bern också – många eminenta artiklar. Antalet protester ökar över hela världen – vilket ’powers that be’ kväser på olika sätt. Man undrar hur lång tid det ska ta innan allmänheten inser att de skador ’farsoten’ orsakar människors ekonomi och mentala hälsa kommer att bli långt mer katastrofala än detta (’syntetiska’) virus!

  11. 11

    Rolf Löfgren
    Vad ska vi göra med dom som blir långtidssjuka?
    ska dom bara lämnas att dö?
    ska vi fortsätta sprida smittan och öka antalet långtidssjuka, fördubbla dom så 300000 människor drabbas?

    Dom som blir långtidssjuka kanske aldrig mer blir friska och kan jobba, dom flesta tillfrisknar nog efter lång tid men tänk om 10% av dom långtidssjuka aldrig blir friska då kan vi få ca 10000+ unga personer som har fått sina liv totalförstörda.

    Viruset förstör vårt immunförsvar
    https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/darfor-blir-friska-manniskor-svart-sjuka-i-covid-19

    Mer forskning kommer hela tiden om viruset och det är hemska saker.

    ca 10-15 % av dom som får sjukdomssymtom av viruset blir långtidssjuka det är fakta nu.
    Här kommer några hemska berättelser om långtidsjukdomen som man får av viruset.
    https://covidforeningen.se/blogg/

    Hur kan folk prata om överdödlighet och total glömma alla som blir långtidssjuka och alla som får hjärt och lungskador?

  12. 12

    Mayne Sundewall-Hopkins
    Läs om dom långtidsjuka
    Nedstängning är inte bra men släpper vi ut viruset så får vi många som är levande döda 10000-50000 kan få sina liv totalförstörda av viruset.

    följ pengarna så hittar du finansfolk och såna som bara bryr sin om pengar och bara skiter i folket.
    om folket blir långtidssjuka så skiter dom i det dom tänker bara på sina pengar.

  13. 13
    Annika Dahlqvist säger

    12 Gunnar
    Jag tror inte att det är realistiskt att utrota viruset, utan vi måste lära oss att leva med det. Det vi kan göra är att stärka vårt infektionsförsvar. Samt kan man förstås hoppas på ett fungerande vaccin.

  14. 14

    Annika jag har inte sagt eller antytt att vi ska stänga ner för att utrota viruset du har nog rätt att det inte går att få bort viruset.

    Jag har bara sagt att viruset är väldigt farligt.

    Novus säger att 10-15% har blivit långtidssjuka mer än 10 veckor, många är fortfarande sjuka av dom som fick infektionen i mars, det är ett fruktansvärt farligt virus.
    Detta är fakta, att viruset skulle vara som säsongsinfluensa är påhittat fantasier galenskap som direkt motbevisas av Novus data.

    Det är dom sjuka som är fakta. Novus kan ha underskattat eller överskattat men dom sjukas ord är det vi måste gå på.
    Dom sjukas berättelser kan aldrig motbevisas av knäppisar på Youtube som flummar om “covid19bluffen”

    Det är helt ofattbart att några få av dina läsare inte kan läsa vad dom långtidssjuka har sagt.

    Det är inte pest eller kolera det är båda sakerna samtidigt.
    Nedstängning restriktioner är skadliga och viruset är skadligt

  15. 15
    XMargareta säger

    Gunnar
    Härmed länk till vad som tycks vara stora förbättringar av långtidseffekter, också trötthet, efter genomgången Covid-infektion, genom intravenöst C-vitamin.
    Någonting att intressera patientföreningen för?
    http://orthomolecular.org/resources/omns/v16n47.shtml

  16. 16

    XMargareta
    intravenöst c-vitamin kan säkert hjälpa mot långtidssjukdom av viruset.
    Problemet är att ingen får eller kan få behandlingen i Sverige.
    Hur ska du få patientföreningen att fatta att c-vitamin kanske hjälper, titta i kommentarer här så hittar du personer som inte fattar att ca 10% av dom som får viruset blir långtidssjuka.

    Vanliga influensor där blir man frisk inom 2-3veckor och ingen behöver (eller nästan ingen behöver ) c-vitamin.
    Nu blir ca 10% långtidssjuka och behöver c-vitamin om det nu hjälper.
    Min poäng är att detta virus är mycket farligt.

    Dom som skriker och gapar om “covid19bluffen” är totalt oförmögna att googla om långtidssjuka.
    Dom långtidssjuka har inte dött och då syns dom inte i statistiken om döda eller överdödlighet.

    Det är lika vansinnigt som att bara mäta dödlighet av polio och inte kolla hur många som blev förlamade.

  17. 17

    ”Covidsjuka barn överges av vården: ”Min son har haft feber i 180 dagar”

    ”Utmattning. Hjärntrötthet. Problem att andas, och feber som varar i månader. Barnen med långtidskomplikationer efter covid har samma symptom som vuxna. Ändå är de osynliga i rapporteringen – och föräldrarna vittnar om bristfällig vård.”

    https://www.etc.se/inrikes/covidsjuka-barn-overges-av-varden-min-son-har-haft-feber-i-180-dagar
    Betalvägg kan bara se lite men det räcker.

    DET ÄR VÅRA BARN SOM SKADAS.

    Tegnell försöker mörklägga detta då det är han som avsiktligt spred viruset i befolkningen för att få flockimmunitet.
    Politikerna tiger.
    Dom som bestämmer vill inte erkänna vad dom har gjort.
    Dagstidningarna vill knappt skriva om problemet.
    Åsiktskorridoren vill tysta ner problemet.

    Vad ska nu hända med dom som har varit sjuka mer än 180 dagar blir dom av med sjukersättningen och sen hänvisade till fattigdom?

    Jag är inte drabbad av viruset än men den dag jag får infektionen så vet jag att risken är 10% att bli långtidssjuk.

    Givetvis äter jag tillskott av D-vitamin så min risk är nog lägre jag kanske bara har 1% risk att bli allvarligt sjuk.
    Det finns genetiska defekter som gör att vitamintillskott inte als skyddar på dom.

    Jag säger inte att vi ska stänga ner samhället jag säger bara att viruset är mycket farligt, visst vi kan öppna samhället men då måste vi inse att fler blir allvarligt sjuka och några dör.

  18. 18
    XMargareta säger

    Gunnar.
    Vet inte hur det funkar inom den föreningen.
    Jag skulle fundera på hur jag kunde använda innehållet i tex länken jag gav.

  19. 19
    Mayne Sundewall-Hopkins säger

    @12 Gunnar

    Jag har läst på om detta i många år. Jag lever själv med (mer än en) långtidssjukdom, så förstår vad du menar. Min hälsa förstördes tidigt i livet av mängder av antibiotika och vacciner. Det tog åratal innan jag ens förstod att jag var långtidssjuk. Jag fick bl.a. höra att jag var överkänslig, lat, hypokondriker m.m. Man ’vänjer’ sej vid att leva med ständiga smärtor, allergier, flera missfall, kronisk trötthet, hjärndimma etc. Listan av symptom är lång. När jag väl förstod att jag hade bl.a. SLE, och att (istället för symptombehandling) jag kunde göra något åt det själv(!), valde jag akupunktur, homeopati, kiropraktik, Ayurveda, healing, en lång radda kosttillägg etc. Bland det viktigaste var förstås att jag också ändrade min kost – till LCHF. Det mesta i mitt hushåll är ekologiskt: min säng, sängkläder, kläder (i den mån det går), all mat och dryck, kroppsprodukter (gör det mesta själv), rengörings/tvätt-medel etc. Det tog förstås tid ..men det går att leva nära nog giftfritt. Alla borde ha den chansen ..i hela världen! Go Organic säjer jag!!

  20. 20
    Mayne Sundewall-Hopkins säger

    @ 14 o’ 17 Gunnar

    Jag tvivlar inte på att viruset är farligt men att känna rädsla o’ panik är också farligt för immunförsvaret och det som nu pågår orsakar just rädsla och panik hos många.

    Jag är inte rädd, eftersom jag vet att man kan skydda sej med hjälp av kolloidalt silver (en eller 2 huttar/dag), vitaminer (C, D3 etc.) mineraler (magnesium,zink etc), ekologisk kost, tillräckligt med sömn m.m. Att smörja lite (eko-)kokosolja i näsan, morgon o’ kväll, lär också skydda mot infektioner. Själv har jag inte varit snuvig på åratal ..sedan jag började hutta KS. Det finns mycket man kan göra själv.

  21. 21

    Mayne Sundewall-Hopkins
    Jag menar långtidssjuka av viruset. jag pratar inte om långtidssjuka pga vanliga sjukdomar.

    Tyvärr så ser det ut som en andra våg nu, jag är rädd för folk fattar inte hur farligt viruset är, 10% blir långtidssjuka dom kan inte längre jobba, majoriteten kan nog återgå till jobb men det tar månader och många har varit sjuka i ett halvår nu.
    Det är som polio aids immunförsvaret får bestående skador.

    från 17
    ”Min son har haft feber i 180 dagar”
    Det är inget ofarligt virus har någon nånsin hört att barn får feber i 180 dagar av influensa?

    Dödligheten är inte så stor vi kanske bara får 1%dödlighet när det är över men vi kan få 10000-200000 som aldrig mer kan jobba.

    Många har varit sjukskrivna i ett halvår nu och dom är fortfarande sjuka.

    Mayne du äter d-vitamin men det gör inte folket och blir dom kroniskt sjuka så sparar staten in pengar på din pension, du borde vara livrädd.
    pensionspengarna tar staten och ger till krisande banker.

  22. 22
    Rolf Löfgren säger

    Öppet brev från 400 läkare och sjukvårdspersonal till alla belgiska myndigheter och alla belgiska medier.

    5 september 2020

    Vi, belgiska läkare och sjukvårdspersonal, vill uttrycka vår allvarliga oro över hur situationen kring utbrottet av SARS-CoV-2-viruset har hanterats under de senaste månaderna.

    Vi uppmanar politikerna att vara oberoende och kritiskt informerade i beslutsprocessen och i det allmänna genomförandet av corona-åtgärder.

    Vi efterlyser en öppen debatt, där alla experter är representerade utan någon form av censur.

    Efter den inledande paniken kring covid-19 visar nu observerade fakta en helt annan bild – det finns inga medicinska motiv för någon krispolitik längre. Den nuvarande krishanteringen har blivit totalt oproportionerlig och orsakar mer skada än vad den gör nytta.

    Vi kräver en omprövning av alla åtgärder och begär ett omedelbart återupprättande av vår normala demokratiska lednings och rättsliga principer och av alla våra medborgerliga friheter.

    https://www.metabolhalsa.se/2020/09/22/brev-fran-400-lakare/

  23. 23
    Annika Dahlqvist säger

    21 Gunnar
    Hur tycker du att vi ska lösa problemet med långtidssjuka i Covid19?
    Jag tycker att vi ska propagera för tillskott av C-vitamin, D-vitamin, och Zink! Samt LCHF-kost förstås.
    Flera/andra förslag?

  24. 24

    Annika
    Tillskotten håller jag med om men dom flesta i befolkningen kommer tyvärr inte att ta tillskotten inse problemet.
    Om vissa börjar propagera för att viruset är ofarligt då kommer fler att bli långtidssjuka för många kommer inte att äta tillskotten.

    Om alla åt främst D-vitamin så kanske långtidsproblemen skulle bli hanterbara, men nu äter inte många d-vitamin och då har vi en hemsk framtid, vi får därför räkna på att 10% blir långtidssjuka av dom som får viruset.

    Kan d-vitamin bota dom som redan har fått långtidscovid?
    Jag vet inte.

    Förklara för mig hur vi ska få folket att fatta att ca 10% får långtidsproblem?

    Vi kan inte avsiktligt sprida viruset om 10% får långtidsproblem, halva befolkningen smittas innan spridningen avtar det blir 5 miljoner och blir 10% av dom långtidssjuka så är en halv miljon mänskor långtidssjuka.
    om 10 %av dom sjuka aldrig mer blir friska så har vi 50000 förstörda människoliv.

    Novus har statistiken på långtidssjuka procentsatsen kan vara högre/lägre men om bara 4% blir långtidssjuka så är det ändå fruktansvärt.

    Läste en kommentar
    ”Haft covid i snart 6 månader. I somras blev det bättre men nu tungandad hosta hes igen. Oroar mig. Kommer jag bli frisk igen”
    -”Herregud vad länge. Vad säger doktorn?”
    -”Han säger inte så mycket. Ingen vet nåt”

    Det är sånt som gör mig orolig kan det komma tillbaks då liknar det ME/CFS.

    från 17
    ”Min son har haft feber i 180 dagar”
    Har du som läkare någonsin haft en sån patient som blivit så sjuk av en vanlig influensa eller hört talas om det?,

  25. 25
    Mayne Sundewall-Hopkins säger

    @ Gunnar 21

    Att vara långtidssjuk pga viruset ser jag som att man drabbats av auto-immun sjukdom. Immunförsvaret är kört i botten ..kaputt. Det finns över 70 auto-immuna sjukdomar och man kan ha flera som överlappar varandra. Långvarig feber, orkeslöshet (fatigue), hjärndimma, ömhet/smärta ’överallt’ är några av symptomen för många av dessa.
    Virusets farlighet anser jag delvis bero på fel-behandling – och istället för att ge patienterna vitaminer och mineraler etc. (i tidigt skede av sjukdomen som många läkare föreslår) så varnar sjukvården och myndigheter, bl.a. i gammelmedia, för detta – rent vansinne!

    Jag har inte svensk pension – men du har säkert rätt. Det blir pensionärer ..och de långtidssjuka som kommer att få stå för räkniingen!!

    PS Jag har förstått att man kan ’detoxa’ (både vaccin-rester och virus) med hjälp av bl.a. klassisk homeopati. Homeopati läkte min IBS och Leaky Gut.

  26. 26
    Annika Dahlqvist säger

    24 Gunnar
    Vi avslutar denna diskussion för nu. Argumenten går på tomgång.

  27. 27

    Annika
    Finns långtidssjukdomen av viruset ja eller nej.
    Du kunde skriva om problemet och berätta vad du tror att man kan göra.(jag lär hålla med om det du säger)

    Min magkänsla säger att vi nu får en allvarlig smittspridning och ökade dödsfall och en ny våg av långtidssjuka.

    Blir det många långtidssjuka i arbetsför ålder så försämras vår ekonomi avsevärt och politikerna kommer att ta av folks pensionspengar, du får mindre att leva av.

  28. 28

    Intressanta nya länkar om D-vitamin
    En seriös läkare skolmedicinare som har insett betydelsen av d-vitamin han inser även att d-vitamin inte används för att ingen kan göra pengar på d-vitamin, se även det han länkar till.
    https://www.youtube.com/watch?v=B01ZlRfMnmU

    Kan det vara början på ett erkännande?
    ” Correcting Britain’s Vitamin D deficiency could save thousands of lives
    A groundbreaking new study points to a cheap, safe, effective way of tackling Covid ”
    https://www.telegraph.co.uk/news/2020/09/26/correcting-britains-vitamin-d-deficiency-could-save-thousands/

    https://www.youtube.com/watch?v=upqAME1_G6U
    What Vitamin D Level Reduces The Risk of Death From COVID-19? A New Study From Boston University

    Gener tycks spela en roll D-vitamin förklarar inte alt.
    ”Gen som ökar risken för svår covid-19 kan komma från neandertalare”

    ”Allra vanligast är den hos personer i södra Asien, där bär hälften av befolkningen på den. I Europa bär var sjätte person på genen.”
    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=7565228

    Jag tror att det snart blir vetenskapligt bevisat att d-vitamin kan vara bra att ta mot infektioner (behandla d-vitaminbrist)
    Vad händer då ska Expressen be Annika om ursäkt?
    Kommer media i Sverige att erkänna att dom hade fel?

  29. 29
    Lars Pettersson (Fd Lasse P) säger

    Gunnar….en liten fundering.
    Vi har lite drygt 94000 lab.konstaterat covidsmittade varav den stora majoriteten tillfrisknar så hur kan det finnas 150000 långtidssjuka??

  30. 30
    Lars Pettersson (Fd Lasse P) säger

    Är det inte lite märkligt att världens kanske mäktigaste ledare, Donald Trump,
    behandlas mot Covid-19 med Remdesivir samt med tillskott av D-vitamin och Zink.
    USA:s president borde ju ges det bästa som vetenskapen kan uppvisa just nu och det är ju förvånande att D-vitamin och Zink hör dit om man tro Big Pharma.
    Tyvärr nämndes inget om C-vitamin.

  31. 31
    XMargareta säger

    # 30
    Att han skulle behandlas med D-vitamin o zink visste inte jag.
    Varifrån får man veta det?

  32. 32
  33. 33
  34. 34

    29 Lars Pettersson (Fd Lasse P)

    Det är bara propagandan som ljuger att den där covid19bluffen är nåt exceptionellt. MSM propaganda ljuger oavbrutet. (Estonia, KS är farligt, overksamt, CBD olja är knark, LCHF är ajabaja, bla bla, osv) Trots det, av nån konstig anledning, tror folk på de upprepade, manipulativa lögnerna.

    I själva verket handlar det bara om en vanlig influensa (som kan vara en ganska farlig sjukdom) Långtidssjuk kan man, om man har otur, bli av vad som helst. Till och med av en vanlig förkylning. Det har varit så i alla tider.

    ——————————————
    LÅNGVARIG TRÖTTHET OCH NARKOLEPSI
    ME/CFS
    ME/CFS är en neurologisk sjukdom som gör dig mycket trött och utmattad. Det går inte att vila bort. Du kan känna dig sjuk och ha värk i kroppen…

    Många som får ME/CFS har fått det efter att först ha haft en eller flera vanliga virusinfektioner eller bakterieinfektioner. Det kan vara förkylningar, infektioner i luftvägarna eller influensa…
    ——————————————

    https://www.1177.se/Stockholm/sjukdomar–besvar/hjarna-och-nerver/langvarig-trotthet-och-narkolepsi/mecfs/

  35. 35
    XMargareta säger

    Arvid
    Tack!
    Ja så sägs. Intressant!
    Som sagt varför inte intravenös C-vitamin

  36. 36
    Annika Dahlqvist säger

    Någon borde tipsa Trump om att begära intravenöst C-vitamin. Om han skulle få det och bli tvärfrisk, så skulle det blir en enorm uppmärksamhet på C-vitamin.

  37. 37

    Jag twittrar inte, men kanske någon kan twittra om det.
    Gott och väl är ju ändå D-vitamin och Zink som hånats av skolmedicinen i Sverige, inte minst av Expressens medarbetare.

  38. 38

    Till om med jag känner till F. Klenner och hans intravenöst C-vitamin. Tror ni Trumpies läkare är såpass inkompetenta? Mycket möjligt.

  39. 39

    Stackars Trump ”fick” ”covid 19” men nu mår han bra, bla bla bla. Remdesivir good, hydroxychloroquine bad! Nice PR stunt.

Speak Your Mind

*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Upptäck mer från Annika Dahlqvists LCHF-blogg

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa