Hur illa är Covid egentligen?

Sebastian Rushworth berättar inifrån Covid-verkligheten.

Covid-dödligheten har gått ner drastiskt, efter fyra månader, åtminstone i Sverige, trots att många testas negativt för antikroppar. T-cellsimmuniteten testas inte, och det är möjligt att det är där den viktiga och långvariga immuniteten sitter.

Vi får innerligt hoppas att han har rätt.

 

Comments

  1. 1

    Vi måste fortsätta med våra åtgärder tills vi verkligen ser att det vänder, han kan ha rätt men också helt fel.
    Han nämnde inte Piltsons problem efter virusinfektionen eller dom andra långvarigt sjuka av coronaviruset.

    Detta virus dödar och skadar unga människor till skillnad från vanliga influensavirus.
    Att mäta total överdödlighet går inte då det nu är unga människor som dör eller skadas och det syns inte om vi mäter total överdödlighet.
    Total nedstängning är inte helt bra men vi kan utan problem fortsätta hålla avstånd och god hyggen så vi minskar smittspridningen så mycket det går.
    ALLA MÅSTE MINST FÖLJA FOLKHÄSOMYNDIGETENS REKOMMENDATIONER, mer kan vi göra om vi vill men inte mindre.

    Covid-dödligheten har gått ner här men verkar öka i andra länder, vi kan inte än dra någon som helst slutsats.

    Det kan vara så att han har rätt om immunitet men vi får absolut inte utgå från det och slappna av.

    Vi kanske inte får mer än ca 9000 döda om vi har tur men det kan bli värre om det visar sig att man kan få virusinfektionen igen och att det då blir ännu värre överreaktion i immunförsvaret.

    Det ser i alla fall positivt ut nu men jag tänker inte ta ut något i förskott.

    Dödligheten sjönk oväntat fort jag blev överraskad, kan det bero på att solen kom med D-vitamin och att folk tog D-vitamin?
    Dom med väldigt stor brist på D-vitamin borde fått i sig lite under våren sommaren, dom borde blivit hjälpta.

    Viruset kanske inte trivs i solen då kommer viruset tillbaka till vintern.

  2. 2

    En undran; går det att testa T-Cellsimmunitet? Görs det öht?

  3. 3

    Som vilken influensa som helst, under förutsättningen att man inte begår massmord på de äldre med morfin.

    ——————————————————
    …Sweden is perhaps the country that has taken the most relaxed attitude…
    ——————————————————

    Det är det inte, utan det är Belarus.

    Dr. Malcolm Kendrick jämförde Belgien och Belarus.

    ——————————————————
    Belgium, for example, entered lockdown on the 18th of March, whilst Belarus did not lock down at all. Belgium has a population of 11.5 million, while Belarus has 9.5 million.

    Belgium, as of the 22nd of June, had suffered 9,696 COVID related deaths.

    Belarus, as of the 22nd of June, had suffered 346 COVID related deaths.

    The death rate in Belgium, per million of population, is 847.

    The death rate in Belarus, per million of population, is 36.

    Which means that the death rate in Belgium is over twenty-three times as high as in Belarus…
    ——————————————————

    https://drmalcolmkendrick.org/2020/06/26/covid-the-strange-the-inexplicable-and-the-weird/

  4. 4

    Intressant blogg. Bra för Sverige att han informerar världen på engelska. Kanske bör någon meddela honom att det inte går att prenumerera på bloggen med min protonmail-adress?

  5. 5
    Lars-Ivar Pettersson säger

    #2 Dave
    Hur kan vi vara säker på att rapporteringen av avlidna i Covid-19 från Belarus är korrekt?

  6. 6
    XMargareta säger

    # Dave och Lars-Ivar.
    Man kan naturligtvis inte vara säker på de Belarusiska siffrorna.
    Dessutom får man högre dödstal om man initialt har haft fler smittade, vilket man får anta, att
    så varit fallet i Belgien, därför att fler reser ut och in i det landet än i Belarus.
    Det krävs verkligen sofistikerad sifferexercis om man skall kunna jämföra Covid-utveckling i olika länder.
    Det går att ge alternativa förklaringar än den Sebastian R. ger till de siffror som redovisas.

  7. 7
    Lars-Ivar Pettersson säger

    XMargareta #6
    Jag misstänker att siffrorna från Belarus är ”friserade” på order av Lukasjenko för att få honom att framstå som en stark ledare inför de nyligen genomförda valet

  8. 8

    Alla vet att auktoritära odemokratiska regimer snyggar till sina siffror för att bevisa hur bra de är. Samtidigt så pågår något mycket konstigt i den friliberala demokratiska världen? Vi räknar samman den ”normala” dödligheten med covids överdödlighet?

    Risken finns att de en procent rikaste som äger den friliberala demokratiska världen har ett intresse av att redovisa en stor överdödlighet för att kunna använda skräcken hos folk till att begränsa individens frihet. Vilket vi nu ser ske över hela vår planet. Konsekvensen blir att människor blir fattigare, många får svälta. Samtidigt som det bevisligen är så att mer av ekonomin koncentreras till den rikaste procenten. Det pågår ett spel på global nivå och syftet är att totalkontrollera människor, människans ekonomi och sjukvård och straffa dem som inte följer givna riktlinjer.

    Vare sig corona är en planerad och planterad undergång eller en arbetsplatsolycka. Så är vi utsatta för en enorm hjärntvättning som vill få oss att tro att Sverige och Belgien är trovärdiga och siffror vi kan lita på. Till skillnad från diktaturerna. Helt fel är det! De liksom Sverige deltar inte i skapandet av masshysteri som ruinerar miljarder människor idag. Vårt enda vapen är att tvinga butikerna att återinföra kontantbetalning. Annars är vi pantade och sålda. Sanna mina ord. Vi lever i ödestimman. Vi måste återta vår frihet snabbt och protestera mot inskränkningarna i vår integritet och frihet! Betala aldrig med kort eller telefon! Skrota E-legitimationen nu!

  9. 9

    5

    Kryssaren Diamond Princess visar even bättre statistik än Belarus. 3700 varav några få dog, de flesta kände knappt att de var sjuka, eller kände ingenting. De flesta på skeppet var äldre. Förmodar att så låga siffror beror på att skeppsläkaren inte använde morfin för att ”hjälpa” patienterna, utan använde riktiga och billiga läkemedlen såsom hydroxiklorokin, zink, azitromycin, och kanske C vitamin intravenöst. Det samma gäller förmodligen även Belarus och massa andra länder med låga dödstal. Med andra ord handlar det bara om en vanlig influensa som har fått ett skräckinjagande namn. Läkemedlen mot influensan finns, men läkemedlen skall intas, och inte förbjudas, som det händer just nu i den ”fria”, ”demokratiska” västvärlden.

  10. 10

    1
    ——————————————————
    Han nämnde inte Piltsons problem efter virusinfektionen eller dom andra långvarigt sjuka av coronaviruset.”
    ——————————————————

    Det gjorde han faktiskt. Under artikeln frågade nån: ”So there are no long lasting complications for those who survive the virus? That is not what has been reported.”

    Han svarade: ”The vast majority recover without complications. If you become really sick and you spend weeks in the ICU on a ventilator then there are a whole host of complications you can experience, mostly related to the fact that you are immobilized (muscle loss, pneumonia, and pulmonary embolism for example) and to the fact that air is actively being pushed In to your lungs instead of passively dragged in. These are the same complications everyone who spend a lot of time intubated risks experiencing. Apart from that, there have been reports of vascular complications, like Kawasaki disease in children and stroke in adults, but these are all very uncommon.”

  11. 11

    10 jag undrar om den läkaren vet vad ME/CFS är.
    Han pratar inte om piltsons problem och dom som är långtidssjuka av viruset, han tar upp vanliga kända saker om respiratorvård vilket han säkert har rätt i.
    En del långtidssjuka av coronaviruset har inte ens legat inne på iva, se felet i det han säger.
    Den vanliga orsaken till ME/CFS är en vanlig snäll virusinfektion och dom har inte ens varit på sjukhus än mindre behövt någon vård, infektionssymtomen bara fortsätter och fortsätter.

    Ingen läkare kan vara någon expert för ingen vet än vad som händer dom långtidssjuka eller vad som är fel i dom som har ME/CFS.

    Det mest troliga är att det är en okänd del av vårt immunförsvar som vi än inte känner till vi ser bara resultatet av immunaktiveringen, när vi inte vet vad det är så kan vi inte heller se det i blodprover.

    Det han säger om immunitet lyssnar jag på det kan vara rätt men även helt fel han sa det själv anekdotisk berättelse.

  12. 12

    Flockimmunitet läkta mail Giseke och Tegnell.
    Är svenska modellen en killgissning?
    Flockimmunitet kan kanske funka men många dör med den metoden.
    ”Covid-19 / Myter och fakta – Myths and facts” 22 läkare som har en annan åsikt.
    Jag vet inte vem som har rätt

    https://www.expressen.se/nyheter/qs/mejlen-som-avslojar-gieseckes-inflytande-over-coronaplanen/
    Mejlen som avslöjar Gieseckes inflytande över coronaplanen

    Flockimmunitet. Hela världen förknippar Sverige med ordet, men ändå vill ingen säga att det varit vår strategi. Så hur har strategin formats hos de ledande tjänstemännen på Folkhälsomhyndigheten? Genom tillgång till hundratals mejl har jag kunnat kartlägga vad som byggt grunden för Sveriges covid-19-strategi.

    Det här är del 1, berättelsen om Johan Giesecke och Folkhälsomyndigheten.
    Text: Emanuel Karlsten

    ”Jag tror att viruset kommer att svepa fram som en storm över Sverige och smitta i princip alla på en eller två månader/…/Jag tror det redan finns tusentals smittade i Sverige./…/Det hela upphör när så många blivit smittade och sedan immuna så att viruset inte har någonstans att ta vägen (kallas ’herd immunity’”)

    Det är fredagen den 13 mars och Johan Giesecke har precis skickat i väg en första analys till Tredje AP-fonden. En global pandemi har just fått fäste i världen och AP-fonden behöver i detalj förstå hur det kan slå mot deras investeringar.

    https://www.svd.se/folkhalsomyndigheten-ar-som-tv-serien-succession/om/coronaviruset-i-sverige

    ”Väldigt arg” och ”killgissning” är starka ord från en företrädare. Men det som har framkommit hitintills är bekymrande. Eller för att citera immunologen och författaren Henrik Brändén om mejlen: ”som helhet ger detta mig en obehaglig undran om var gränsen egentligen går mellan att ’bygga arbetet på solid vetenskaplig grund’, och att skjuta från höften.”

  13. 13

    11 Gunnar

    Håller med.

  14. 14
    CamillaN säger

    Gunnar. Det går knappast, att stoppa ett virus från spridning, när det väl kommit ut. Så det, håller jag med Giesecke om. Men, det är mycket dubbla budskap, från de flesta myndigheter, – så det är svårt att ta dem på allvar. Vi har ju haft regler om social distansering, människor får inte träffas i stora grupper, besöksförbud på äldreboenden etc. Stora ingrepp på den individuella friheten, som överheten nu har gjort, tyvärr.

    Om Folkhälsomyndigheten, haft flockimmunitet som strategi, – då borde de väl gått hela vägen, och inte haft några restriktioner, alls, likt i tex. Vitryssland? Låt människorna själva bestämma, hur de vill leva sina liv, vilka risker de vill ta etc.

    Giesecke verkar sitta i Europeiska Cdc (Center for disease control), eller har suttit? Jag vet inte om svensk media, har upplyst oss, om Detta? Är det någon som vet? Vilka av de svenska sk. professorerna vi sett i media, – har samtidigt någon koppling till ett vaccinationsföretag/läkemedelsföretag? Vilka sitter på flera stolar samtidigt/har intressekonflikter?
    Är detta något för Riksrevisionen, att utreda?

    Cdc och Who har gett mycket dubbla budskap, och har fått mycket kritik, världen över. Bill och Melinda Gates Foundation ger mycket pengar till Who, Cdc, olika Universitet(tex Imperial College i London, med Englands nu sparkade Coronastrateg Neil Ferguson, som hade fel i sina datamodeller. Han överdrev virushotet, och ville ha en nedstängning av UK. ) , mediebolag, prognosinstitut, vaccinationsföretag(Vaccinationsallians Gavi tex. där Norge är medlem) . Denna stiftelse har fingrarna i många syltburkar, har intressekonflikter kan man lugnt säga.

    Bill och Melinda Gates Foundation har en hemsida, och det går lätt att kolla upp, att de är/varit inblandade i det mesta, som rör så kallad global hälsa(konstigt ord, egentligen). De har fått mycket makt i världen, de är en privat stiftelse(kan undvika skatt, på så sätt), – vi har INTE valt dem, via demokratiska val!

    Detta borde uppmärksammas, mycket mer! Det finns i alla fall en petition i USA, (We the People, på petitions.whitehouse. gov) om att utreda Bill och Melinda Gates Foundation, – för brott mot mänskligheten!

    Vi får se om det blir fler människor som skriver på, och om det blir en utredning från Vita Huset. Jag hoppas innerligt, att det blir en ordentlig utredning, – och det fortast möjligt!

  15. 15

    Bra artikel skrev Lars Bern. Även kommentarerna är intressanta.

    https://anthropocene.live/2020/08/10/en-lakarkar-fjattrad-vid-masten/

    ——————————————————
    I en lång rad länder utanför västvärlden där man satt in HCQ på ett tidigt stadium har man ca 80% lägre dödlighet per miljon invånare än vi har. Det rör sig m.a.o. om hundratusentals sparade liv tack vare HCQ och zink. Sverige skulle t.ex. kanske sparat 4000 liv…
    ——————————————————

    (HCQ = hydroxiklorokin)

  16. 16

    Uppföljaren som det nu länkas till under bloggposten är ännu instressantare. Man har faktiskt gjort en liten undersökning beträffande T-celler. Svensk dessutom
    https://sebastianrushworth.com/2020/08/08/what-is-the-best-way-to-measure-rates-of-covid-immunity/

    T.ex. gruppen som bott med covidsjuka men själva inte blivit sjuka. 60% hade antikroppar, 93% hade T-celler.

    Bland folk som donarat blod i maj i år (man vet inte om de varit sjuka eller inte) hade 13% antikroppar och 29% T-celler.

    Vet inte om undersökningen är stor nog, men nog borde den räcka för att ge en fingervisning? I så fall låter det väldigt positivt. Flockimmunitet kanske inte är pipdröm ivf. Jag är en av dem som trott att vi aldrig skulle uppnå flockimmunitet. Nu kanske man får ändra åsikt. Men jag ändrar inte åsikt om hur misskött jag tycker detta har varit i Sverige.

  17. 17

    Och varför har det inte rapporterats om den här studien i media? Eller har det? Jag har inte hört eller sett något. Det är ju jättestort om det håller.

  18. 18
    XMargareta säger

    #17.
    Ja visst kan man hoppas.
    Studien hade inte publicerats vid tidpunkten när Stefan R. skrev den 8/8 och hade inte heller granskats och var visst också rörig och oklar.
    Kanske den tas upp i media eller inte. Vi får se.
    Om jag minns rätt, så är flockimmunitet förväntad när ungefär 60% har skydd.
    Stefan R. nämner att man kan förvänta sig skydd om man har T-celler, men också antikroppar, men han nämner också, att det inte är testat i just fallet Covid 19.

  19. 19

    14 CamillaN

    Sars Mers Ebola hur skulle det se ut om vi inte hade stoppat dessa virus, jag vågar inte ens tänka tanken.
    Nu är det nog för sent att stoppa detta virus men hade vi vidtagit åtgärder när Kina offentliggjorde viruset så kunde vi nog stoppat viruset eller åtminstone fördröjt spridningen med ett år och det hade varit värdefullt.

    Kina fick slut på virusspridningen, hade övriga världen stoppat all persontrafik från Kina så hade viruset kanske aldrig spridits utan för Kina.
    Tegnell, Gieseke och deras kollegor i andra länder bär ansvaret för virusspridningen, dom gjorde inget.

    Vi gnäller på Kina men det är vårt fel att viruset finns här det är vi i väst som inte stängde gränserna mot Kina.

    Bill G jag undrar hur han tänker, bli rik på vaccintillverkning eller ett ärligt försök att hjälpa mänskligheten?
    Problemet är att han inte har kompetens att avgöra vad som är bra för mänskligheten och vi kan inte stoppa något dåligt han eventuellt gör för han är utanför vår demokrati han är i praktiken en diktator möjligen med goda avsikter.

    Detta virus skulle bekämpats tidigt med isolering av Kina men det är svårt att göra om man har ekonomiska intressen i vacciner, personer som Bill kan inte fatta rätt beslut, han får gärna skänka pengar men han får inte bestämma vad vi ska göra.

  20. 20

    Sebastian Rushworth Kan ha rätt men varför har inte media gått ut med informationen ?
    Tänk om han har fel och folk slutar att vara försiktiga.
    Jag säger vi ska fortsätta vara försiktiga tills vi vet något med säkerhet.
    Det vore underbart om det han säger stämmer.

  21. 21
    Margareta Lundström Gbg säger

    Så här kan man också uttrycka det:

    https://www.youtube.com/watch?v=IXmwt_8tdNY&feature=emb_logo

  22. 22

    https://www.youtube.com/watch?v=38A6TrAU4-w
    ”Stefan Einhorn leder dagens soffa genom ett antal av de olika argument som har kommit upp avseende covid-19 och tillsammans bedömer de om dessa är: sannolika, inte sannolika eller helt enkelt bara osäkra. VÄLKOMMEN!”
    22 läkare som är emot Tegnell.

    Dom långsiktiga skadorna är det hemska 5-10 % får långsiktiga skador, om det går över med tiden vet vi inte än, vi kan få en epidemi av ME/CFS
    Skulle 1-4% få ME/CFS så är det verkligen en katastrof, men har vi tur är det få som får ME/CFS.

    Långtidssjuka i covid-19 är verkligen ett problem, det är verkligen ett farligt virus.

    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/23-varnpliktiga-har-insjuknat-i-covid-19-i-umea
    ”Det var efter en fältövning för drygt en vecka sedan som de första symptomen på covid-19 upptäcktes vid Umeå garnison. Nu står det klart att 23 har smittats, av totalt 56 värnpliktiga vid enheten.”

    I bästa fall fick alla smittan men ca hälften var redan immuna och blev inte sjuka.
    En sak kan vi konstatera, av militärerna var 40% inte immuna.

  23. 23
    CamillaN säger

    Jag bara undrar. Kan inte denne Sebastian Rushworth, säga på vilket/vilka sjukhus han jobbar på, i Sverige?
    Det skulle göra det mer trovärdigt, det han säger, – och att han är en läkare ute på fältet sas, att han är den han utger sig för att vara.

    Jag känner mig tråkig, nu. Men, det är så mycket med info/desinformation, och att medvetet förstöra sann information genom att koppla i hop den med oseriösa källor, så att det blir guilt of association etc.

  24. 24
    XMargareta säger

    # 21

    Ja vid kriser blir det mycket skäll och vårt fall nu särskilt på de egna tex. myndigheterna.
    Förståeligt om man kan lite om beteende och hur hjärnan fungerar.
    Med vetskap om det och särskilt då, alltså vid kriser, om man kan, borde man försöka ta ett steg tillbaka och försöka bedöma situationen, så sansat och analytiskt man kan.
    Då kan man förändra utifrån det, sådant som brustit.
    Sådana kriser kan annars bli startskott för diverse ogenomtänkta handlingar och kan gripas i tillfället av element, som vill utnyttja det.

    # 22
    Håller med.

  25. 25
  26. 26
    CamillaN säger

    #25 Tack för länk!
    Det här researchgate verkar vara lite konstig site. Enligt denna skulle Sebastian Rushworth arbeta på Cancer Center på KI.

    Jag ringde för att kolla upp om denne Sebastian Rushworth arbetar på KI eller KS. Men, -nej, det gjorde han inte !!!

    Denne person verkar inte alltså vara den han utger sig för att vara. En bluff!!!
    Det var något jag anade. Trist!!!

  27. 27

    26

    Här står det att han jobbar på Danderyds Sjukhus.

    https://se.linkedin.com/in/sebastian-rushworth-835ba0180

  28. 28
    CamillaN säger

    #27Tack!
    Jag ringde till Danderyds sjukhus, – det finns någon som heter Sebastian Rushworth, läkare, – som arbetar där.

    Sedan om det är samma person, som den Sebastian R, som har en medicinsk blogg, – det kan jag inte veta.

  29. 29
    Annika Dahlqvist säger

    28 CamillaN
    Osannolikt att det skulle finnas två läkare med detta namn.

  30. 30

    Enligt Lars Bern är covid 19 bara en mildare variant av den vanliga influensan. I cca sex månader har jag varit övertygad om att det var så. Förstår inte vad syftet med bluffen och hysterin är.

    —————————————————-
    Allt vi ursprungligen fick höra om Coronaviruset har visat sig vara fel. I själva verket är det inte en tidigare okänd unik infektion alls, utan en variant av en större familj av coronavirus som det funnits många mutationer av under åren. Det är inte heller ett exceptionellt smittsamt eller dödligt virus, utan en ganska mild infektion som har liten till ingen inverkan på flertalet människor…
    —————————————————-

    https://anthropocene.live/2020/08/24/det-medicinidustriella-komplexet-har-tagit-strupgrepp/

  31. 31

    30
    Dödligheten är inte så hög men ca 10% av dom som blir sjuka får långvariga besvär.
    Detta virus är extremt farligt, tänk om 1-5% aldrig blir friska .

    Antingen blir alla friska med tiden eller så kan det vara så illa att många aldrig blir friska mer.
    Gå med influensasymtom resten av livet är hemskt.

    DET ÄR INGEN INFLUENSA DET ÄR ETT FARLIGT VIRUS.
    Immunförsvaret förstörs.
    Blodproppar skador på lungor hjärta det får vi inte av normala influensavirus.

    Patientförening har nu startats GOOGLA Åsa Kristoferson Hedlund, långtidssjuka.
    så hittar ni mycket information.
    https://covidforeningen.se/

    https://novus.se/novus-coronastatus/

    Det är unga friska personer som får långvarig covid 19
    långtidssjuka Covid-19 googla så ser ni hur illa det är.

  32. 32
    CamillaN säger

    Dave. Jag är benägen att hålla med.
    Syftet, är väl, – att de vill tvinga på människor något vaccin, kanske med mikroship i. Och”The great reset”, en slags nollställning av ekonomin, förstör för små företag, vilket gör att de redan stora företagen och bankerna, kan gå in och köpa billigt, en slags powergrab, alltså, – en kupp. Detta stoltserar WorldEconomicForum med, – du kan gå in och läsa på deras hemsida.

    De vill alltså införa en slags världskommunism(för oss vanliga medborgare, absolut inte för dem själva. Självklart, inte. ) , och anger skäl, som klimatet, eller nu, något j-kla virus. Helt groteskt, – om du frågar mig.
    En New World Order, med en världsregering, kanske styrd från FN, – är väl ett av deras mål. Nationalstaten och nationella regeringar, anser de bara vara att hinder, för deras framfart, – så dem, vill de avskaffa!

    Det handlar om mänsklighetens framtid. Det är mycket som står på spel, nu.
    Teknokraternas hemska människosyn, – vill jag inte, ska vinna. De är klart människofientliga, och flera bland de rika oligarkerna med sin globalistagenda, – har också en depopulationsagenda, tyvärr. Helt sjukt, tycker jag.

  33. 33

    Är vi på väg från kapitalismen till feodalismen/slaveriet där ”the one percent” kommer att äga resten, d.v.s. vasaller, proleteriatet och allt annat? I grund och botten klassamhälle/klasskamp handlar just om det, så det är mycket möjligt.

  34. 34

    31 Gunnar

    Kanske är det så, men vad som är säkert, klart och tydligt är att massa folk dog av morfin, inte av det där viruset, vad det nu än är, plus förbudet i västvärlden att använda billig, säker och lättillgänglig medicin. Felaktig vård visade sig vara mycket farligare och dödligare än det viruset, oavsett om det handlade om vanlig influensa eller något nytt.

    Vi, i den ”fria” och ”demokratiska” västvärlden, vi får inte använda gammal, säker, beprövad och billig medicin (hydroxiklorokin) i förebyggande syfte, och med detta slippa både, sjukdomen och eventuella långvariga besvär. Det är det som är problemet, inte viruset, men alla – politikanter, journalister (stenografer egentligen) olika ”experter” och liknande hjärntvättande element, snackar om virus, munkorgar, karantän, men ingen snackar om det riktiga problemet, vilket är den felaktiga, inhumana sjukvården.

  35. 35

    Detta virus, som är 666, är en perfekt storm i dessa moderna tider. Det som förstör vår planet är en globaliserad och industrialiserad och genmodifierad matproduktion med gigantiska monokulturer, gödslade med konstgödsel från metangas. Sedan stoppar man in råvarorna i en fabrik med maskiner som förädlar råvarorna till vetenskapligt köpvänliga paket. som tillfredsställer alla våra lägre instinkter. Viktiga saker som nutrienter är bortrationaliserade och konsumenterna av denna mat drabbas nu av detta virus som söker efter människor som är metabolt omedvetna om vad allmänhälsa och immunförsvar är. Vilket innebär att hela planetens befolkning är hotade. Även vi svenska skitmatsätare!

    Människor i allmänhet är så oförstörda i sina kroppar att detta i grunden snälla virus inte orsakar någon större skada. Problemet är att viruset planterar två andra obotliga sjukdomar. HIV och Malaria! Två sjukdomar som flyttat in i våra kroppar för att stanna där och vänta på att kroppen blir så försvagad att sjukdomarna kan få överhanden och i slutändan kommer nog de flesta av oss att dö för denna Amerikansk-Kinesiska laboratorieskapelse.

    Så länge vi äter vår LCHF och har ett starkt immunförsvar så märks inte sjukdomarna. Men ve den som syndar en längre period och slarvar med kosttillskotten. Glöm allt vad vaccin heter och gör allt för att inte släppa in denna best i kroppen. Men risken är stor att vi alla redan fått det. Annars så får vi det säkert nu i höst. För något skydd från statsmakterna lär vi inte få se förrän efteråt. När alla redan är drabbade. Gode Gud! Låt mig ha fel! Det skulle glädja mig oerhört! Det enda roliga i sammanhanget är att nu verkligen är domedagen nära (: Kolla lite internationella nyheter! Ni i den svenska ankdammen.

  36. 36

    Det är en hemsk virusinfektion DET ÄR INGEN INFLUENSA.
    ”En stor andel patienter som haft en svår covid-19-infektion har fortfarande hjärtpåverkan flera veckor efter att de tillfrisknat. Det visar en tysk studie av 100 covid-19-patienter.”
    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=753907

    Unga fullt friska blir långtidssjuka, dom är nog över 10000 som lider i det tysta nu.
    Skulle det visa sig att dom får ME/CFS så är deras liv förstörda.

    Några som inte gillar nedstängningen av samhället hittar bara på att coronaviruset är ofarligt.

    Har vi tur så är många immuna redan och vi får snart fram vacciner som fungerar, då är det snart över.
    Otur då kan genomgången infektion inte ge långvarigt skydd och vi får om infektionen och dom hemska följderna blir värre för varje gång, vaccinerna fungerar inte för vaccinerna orsakar samma symtom som dom långtidssjuka nu har.

    Ingen vet än om vi har tur eller otur.

    Tegnell hittar inte på att viruset är farligt han har försökt dölja att folk blir långtidssjuka, media vill inte berätta hur allvarligt det faktiskt är.

  37. 37
    CamillaN säger

    Gunnar: Det finns många människor som är långtidssjuka i Sverige, – och inte får någon hjälp. Det är inget nytt, precis. Att sedan tex. Karolinska sjukhuset i Stockholm ska säga upp, hundratals läkare/sjuksköterskor (bestämdes 2019), gör att Många patienter känner att de får inte plats i vården.
    Jag instämmer med föregående kommentar – att det är ju billiga och säkra behandlingar, som fokus ska ligga på!

    Trump hade presskonferens, i söndags, och de pratade om att plasma med antikroppar var en säker och effektiv behandling, mot Covid. Gav en 35%ig förbättring av överlevnad, hos diagnostiserade sjuka, som fått denna behandling, i ett tidigt skede(Helst bör man få behandling inom 3 dagar). Jag tror iofs att det är en rätt dyr metod. Bättre om man kan ha profylax, i form av Hydroxyklorokin eller Ivermektin+zink tex.

  38. 38

    Enligt Lars Bern är det fem gånger färre döda i länder där man använder hydroxiklorokin plus zink, för att verkligen hjälpa patienterna. Ungefär samma sak påstod America’s Frontline Doctors. Såg deras presskonferens framför US Supreme Court i Washington. Videon är borttagen nu från Facebook, Twitter och YouTube, självklart, men finns på några andra plattformar. (Bitchute, banned punkt video) Kan inte klistra in länkar till. Systemet blockerar.

    Tänk er kombinationen megadoser C vitamin intravenöst (Frederick Klenner) plus hydroxiklorokin/zink. Skulle det inte bli ett mirakelmedel mot, inte endast influensa, utan en rad olika virusrelaterade sjukdomar?

    ——————————————–
    I västländer där det medicinindustriella komplexet dikterar inom sjukvården är dödligheten per miljon innevånare ca. 5 gånger högre än i en rad andra länder…
    ——————————————–

    https://anthropocene.live/2020/08/05/fem-tusen-liv-offrade-i-onodan/

  39. 39
  40. 40

    Kan inte bekräfta att det är sant men är det sant är det fruktansvärt.
    Novus: kvarts miljon svenskar långtidssjuka i Covid-19
    Media, politiker och myndigheter vill inte berätta hur illa det är för dom fattade beslutet om att smitta ner folket för att få flockimmunitet.

    https://aktuelltfokus.se/novus-kvarts-miljon-svenskar-langtidssjuka-i-covid-19/

    ”Publicerat 2020-07-26

    CORONAKRISEN Mer än 200 000 svenskar kan ha varit långtidssjuka i Covid-19. Det visar siffror från Novus coronaundersökning.

    Över 100 000 svenskar tror sig ha blivit smittade av Covid-19 redan i november och december. Det vill säga flera månader innan det var känt att smittan hade slagit till i Sverige. Samtidigt visar coronasiffrorna från Novus att över en kvarts miljon svenskar kan ha varit långtidssjuka i Covid-19.

    Andelen som är sjuka och varit det i mer än 10 veckor ökar, så sent som i slutet av juni uppgav drygt 260 000 svenskar att dom är eller har varit sjuka i minst 10 veckor. Hur stor andelen är nu i slutet av juli är för närvarande oklart. Vad som däremot står klart är att den övervägande majoriteten av människor som tror sig ha varit långtidssjuka inte har fått testa sig för viruset. Sveriges officiella siffror på bekräftade fall är för tillfället drygt 79 000 persomer.
    “Ta mig på allvar”

    Aktuellt Fokus har pratat med långtidssjuka Maria Larsson från Stockholm. Annelie insjuknade i mitten av april och känner sig fortfarande sjuk. Hon beskriver ett mycket segdraget sjukdomsförlopp med återkommande skov.

    – Jag satt hemma i tv-soffan när jag plötsligt började känna mig febrig. Dagen efter fick jag ont i halsen och ont i bröstet. Därefter fortsatte det stregra sig och efter tio dagar började jag få svårt att andas.

    – Jag tog kontakt med min vårdcentral men dom ville inte ta emot. Dagen efter kändes det som att jag knappt fick luft och då körde min man in mig till Södersjukhuset. Dom konstaterade att jag förmodligen hade fått lunginflammation och att syresättningen var nere på 94. Sen sa dom till mig att jag skulle åka hem och vårda mig själv.

    Trots att Annelie var sjuk och hade andningsproblem testades hon aldrig för Covid-19.

    – Det blev ett tvärnej när jag ville att dom skulle testa mig.

    Idag har Annelie haft besvär i nästan 15 veckor. De värsta andningsbesvären har lagt sig men hon uppger att hon knappt kan utföra något fysiskt ansträngande utan att få feber.

    – Så fort jag försöker göra något ansträngande så stiger febern. Igår morse skulle jag ta upp en låda med böcker till vinden, då steg tempen direkt. Vissa dagar känner jag knappt nånting alls men sen kommer febern och andningsbesvären tillbaka. Det går liksom i skov.

    Hur upplever du kontakten med vården nu?

    – Det känns som att dom inte tar mig på allvar. Min läkare frågade om mina besvär inte kunde bero på ångest. Jag vet hur ångest känns, det här är inte ångest.

    – Jag är inte ensam, jag har pratat med flera personer på Facebook som också har varit sjuka i flera månader. Samtidigt känner jag mig lyckligt lottad som inte behövde läggas in, säger Annelie.

    Vad vill du att sjukvården ska göra?

    – Ta mig på allvar och göra mer grundliga kontroller. Jag har inte ens fått en remis till lungröntgen.

    För två veckor sedan tog staten beslut om att kartlägga och utvärdera långtidssjuka i Covid-19. Samtidigt varnar flera läkare och forskare om att långtidssjuka kan bli utsatta för felaktiga diagnoser. Inga medier har hittills uppmärksammat Novus undersökning om antalet långtidssjuka.”

  41. 41

    https://www.expressen.se/nyheter/lakaren-alejandra-fick-corona-tva-ganger/
    ”Alejandra Müller skulle kunna vara det andra bekräftade fallet i världen av dubbelsmitta under coronapandemin.”
    Det behöver inte vara så illa men tänk om det börjar bli många återfall då är det inte bra.

    Åsa K. Hedlund
    ”Nu går de första patienterna med #långtidscovid över 180 dagars sjukskrivning, då arbetsförmågan ska prövas mot hela arbetsmarknaden.
    Detta UTAN att en stor del av gruppen fått utredningar och specialistutlåtanden värda namnet. ”

    Tänk på att många var fult friska innan och inte gamla
    30-50 år.

    Hur kunde vissa personer bara hitta på att viruset bara var en förkylning?

  42. 42

    https://www.expressen.se/debatt/lakare-forsakringskassan-fornedrar-mina-patienter/
    ”Läkare: Försäkringskassan förnedrar mina patienter”

    Har han rätt så kan det drabba covidpatienterna hårt.
    Som det är nu lär långtidssjuka av viruset utförsäkras efter 180 dar och det är inte ens säkert att dom får socialbidrag efter att dom sålt alla ägodelar.

    Sverige är världsbäst i att bota sjuka – FK skriver i sina papper att personen är arbetsför, alltså frisk.

  43. 43

    Ingen har påstått att den vanliga influensan inte är farlig, utan att den där Covid19-bluffen är bara den vanliga säsongsinfluensan, och inte nån ny sjukdom.

    Långvariga besvär kan man få av vad som helst, inte bara av ”The New Normal” Orwell19.

    ————————————–
    Vad beror ME/CFS på?

    Hos många som får ME/CFS ses ett samband med att de haft en eller flera vanliga virusinfektioner eller bakterieinfektioner. Infektionerna har sen läkt ut men de har ändå inte återhämtat dig efter det…
    ————————————–
    https://www.1177.se/Stockholm/sjukdomar–besvar/hjarna-och-nerver/langvarig-trotthet-och-narkolepsi/mecfs/

  44. 44

    43
    Det är ingen bluff.
    Du menar att alla som har blivit långvarigt sjuka av corronan bluffar, Piltson bara hittar på enligt dig.
    Det är patienterna som säger att dom är sjuka inte myndigheterna.

    Alla unga friska som hamnade i respirator eller dog är en bluff, dom finns inte enligt dig det är bara skådespelare som ligger där.

    ”Långvariga besvär kan man få av vad som helst” jaha 200000 får långvariga besvär av influensan varje år, feber i månader?

  45. 45

    Nej. Jag menar bara att det inte finns någon extraordinär sjukdom, utan att Covid19 är säsongsinfluensa som missbrukas i politiska syften.

  46. 46

    Det är en extraordinär sjukdom kan vara upp till 200000 som är långtidssjuka i Sverige.
    Många unga friska har dött.
    Hur kan du missa detta?

    Det pratas om att 10% av dom som får covid19 får långvariga besvär.
    Flockimmunitet brukar komma när 60% av befolkningen är smittade, 10% av dom är 600000 som då får långtidsproblem.
    säg att 1-10% av dom får ME/CFS, då har du 600 -60000 sängliggandes personer som är glada om dom orkar äta själva och inte blir matade.

    covid-19 long haulers googla så ser du att det är ett stort problem

    https://edition.cnn.com/videos/health/2020/08/13/coronavirus-long-hauler-patients-symptoms-months-gupta-dnt-lead-vpx.cnn
    Unga fult friska blir sjuka det innebär att dom som nu är friska med att äta LCHF riskerar att bli långvarigt sjuka.

    ”Covid19 är säsongsinfluensa ”ingen med kunskap tror på det, att någon politiker kan ha missbrukat viruset för egna intressen kan vara sant.

    På nätet finns det bluffmakare som bara hittar på att viruset är en vanlig influensa för dom har sett sina aktier minska i värde.

    Många har bara hittat på att det är som en influensa det skedde innan vi såg alla som blev långtidssjuka.
    Nu kan dom inte erkänna att dom hade fel .

    Har vi tur kan vi nu nästan nått flockimmunitet och då är det värsta över.

  47. 47
    XMargareta säger

    Extraordinär tycker kanske den sjukvårdspersonal, som slitit hårt?

  48. 48

    Att begå massmord på de äldre med morfin kan inte vara lätt. Att veta att det finns läkemedel mot influensan, men att inte få ge dem till patienterna kan inte vara lätt. Håller med att det är att slita hårt, men inte fysiskt utan psykiskt, om man inte är psykopat.

  49. 49

    Är det någon som känner någon som testat Plaquenil mot Covid 19? I Sverige är det receptbelagt men det verkar få skrivas ut mot reumatism. Jag som trodde det var en malariamedicin. De är allt kreativa de där kemikaliesäljarna.

    Utdrag ur FASS:

    Plaquenil innehåller hydroxiklorokin som är verksamt vid inflammatoriska tillstånd som t.ex. vid reumatiska sjukdomar. Den exakta verkningsmekanismen är inte känd.

    Plaquenil används vid behandling av vissa inflammatoriska sjukdomar som kronisk ledgångsreumatism, reumatism utan känd orsak hos barn och ungdomar (juvenil idiopatisk artrit), kronisk reumatisk sjukdom i huden och i kroppens olika organ (diskoid och systemisk lupus erythematosus) samt även vissa former av ljusframkallade hudutslag.

  50. 50

    46
    ”Hur kan du missa detta?”

    Läser inte MSM propaganda. Minns samma propagandan under svininfluensabluffen. Litar på mina ögon och det sunda förnuftet. Bor i sthlm i ett av de ”värst drabbade” områden, och ser att det händer ingenting. Har aldrig hänt nåt speciellt, förutom hysterin, som är i och för sig skadligare och farligare än influensan, och kan förorsaka, och förmodligen förorsakar långvariga besvär, bestående men. Inga ambulansbilar, inga helikoptrar, ingenting. Fältsjukhuset i Alvsjö var bara potemkinkuliss. ”FilmYourHospital” movement visade att det var samma sak i hela världen – tomma sjukhus överallt.

    Det verkar som att det stämmer det som den där fete Pompeo sade att det handlar om ”global live exercise”. Folk dör ju, visst, blir hysteriska, och så vidare, men vi ”övar” ju. I västvärlden får patienterna inte käka medicin mot influensan, för det skulle, förmodar jag, skada ”övningens” trovärdighet.

  51. 51
    Lars Henrik säger

    47 XMargareta:

    Håller med dig!

  52. 52
    CamillaNilsson säger

    #49 Plaquenil har använts i många decennier, mot både malaria och vid reumatiska sjukdomar, som RA och Lupus mm. Det är en av de mest välbeprövade medicinerna, i världen. Den ger knappast några biverkningar, det är sällsynt med hjärtpåverkan; färgseende kan påverkas, efter många års behandling.

    Både Plaquenil/Hydroxychloroquine och Ivermectin, ett parasitmedel, -verkar ha virusdödande egenskaper, i kombination med zink. Båda dessa mediciner är välbeprövade, lättillgängliga (om inte sk. medicinska experter, förbjuder dem, det vill säga. Hmm.), och billiga!

    I alla fall Hydroxychloroquine, ska ju användas, i ett tidigt skede, av infektion, inom några dagar (enligt tex. Dr Vladimir Zelenko i USA).

    Se ”The FDA-approved drug Ivermection inhibits the replication of SARS-CoV-2 in vitro”, Antiviral Research Volume 178, June 2020 (finns på nätet: sciencedirect.com/science/article/pii/….). Professor Thomas Borody, en känd gastroenterolog, har använt Ivermection+zink+Azitromycin mot tex.coronavirus, -och haft utmärkta resultat! (Se Sky News Australia 7 aug. 2020, där Borody talar om detta.) Tyvärr, verkar inte australienska media/myndigheter, ge honom mycket uppmärksamhet, för detta.

    De flesta människor, blir inte sjuka, av detta sk. virus (inga eller milda symptom). Och, det finns fungerande behandling mot virusinfektion, -om man skulle drabbas -alltså, behöver vi inte något (kostsamt, ineffektivt och eventuellt farligt (ändrar ens DNA. Fyyy!) vaccin! Detta är enkelt,- att begripa! Ett barn, -kan begripa det!!!

    Sedan, finns det aldrig några 100-procentiga garantier, mot någonting i världen, varken mot virus eller mot att man drabbas av ett träd som faller ned, eller vad det nu kan vara.
    Livet innebär risker – och vi får leva med det!

    Vi behöver också mikrober – så jag tror inte det är bra med detta att man spritar en massa offentliga ytor (ok, på sjukhus, kan jag förstå. Men, överallt annars – Nej!). Det blir onaturligt, kan jag tycka. Man kan nog bli allergisk, sjuk etc. om det är kliniskt rent – för rent, så att säga.

    PS. Jag har INTE hört om några läkare i -Sverige-, som skulle behandla COVID med Hydroxychloroquine eller Ivermectin. Infektionsläkare har ju i alla fall rätt att skriva ut dessa mediciner.
    Men, det kan ju mycket väl vara så, att vid tiden man får träffa en infektionsläkare på tex. akuten, -kan det ju vara för sent att behandla med dessa mediciner.

    Det vore väl bra, om vårdcentralsläkare eller andra läkare, skulle kunna skriva ut dessa mediciner, till de som har symptom, är multisjuka etc.?

  53. 53

    50
    ”Läser inte MSM propaganda”
    Läs då vad dom drabbade själva säger, googla själv long haulers covid 19, långtidssjuk covid 19, https://www.mynewsdesk.com/se/svenska-covidfoereningen/pressreleases/patientfoerening-foer-covidsjuka-tar-plats-i-debatten-3029730
    CA 10% AV DOM SJUKA FÅR LÅNGVARIGA PROBLEM (MÅNADER), 5-30% KANSKE ALDRIG MER BLIR FRISKA FÅR ME/CFS.

    MSM har försökt tysta ner det för Tegnell har avsiktligt försökt smitta ner hela folket så flockimmunitet uppstår.

    “FilmYourHospital” movement
    Dom långtidssjuka får knappt åka till sjukhusen, ME/CFS dom flesta ligger bara i sina sängar eller går runt i bostaden.
    Dom som inte behövde respiratorvård eller syrgas fick inte åka till sjukhus.
    Dom gamla fick morfin i stället för sjukhusvård.

    Du läser antagligen en massa sidor där kunskapen om long haulers covid 19, ME/CFS inte existerar.
    Du läser antagligen sidor som skrivs av egoister som inte vill se sina aktier sjunka i värde och dom skiter i dom sjuka.

    Utan långtidssjuk covid 19, ME/CFS, så hade coronaviruset nästan bara varit som en ovanligt svår influensa, men nu finns problemet långtidssjuk covid 19.

    Prognos 60% får covid 19, 10 % blir långvarigt sjuka, av dom kanske 10% aldrig mer blir friska, fattar du inte hur allvarligt det är?
    Det skulle innebära att vi får 60000 invalider.

  54. 54
    XMargareta säger

    En del här beskriver hur vederbörande upplever sig ha fått ett kvarstående trötthetssyndrom efter en förmodad ( Covid?) infektion.
    Har också förstått, att det kanske kan vara följden efter genomgångna virussjukdomar.
    Råkade på en sida på nätet, där den person som driver ”The Silver Edge” berättar hur han lidit av kroniskt trötthetssyndrom och befriats från det.
    Jag vet inte så mycket om detta, men jag vidarebefordrar sidan.
    Reflektion: Namnet ”Targeted Nutrients” kanske är satt pga att de kanske är just det?

    https://www.targetednutrients.com/?s=fatigue

  55. 55
    Lars Henrik säger

    Flera sjukdomar bakom dödstal i covid-19

    Ungefär 15 procent av de som registrerats som döda i covid-19 på sjukhus, dog egentligen av någonting annat, till exempel cancer eller hjärtsjukdom. Medianåldern för dem som dog på vårdavdelning låg dessutom på 83 år. För dem på intensivvårdsavdelning låg medianåldern på 69 år, skriver regionen [Östergötland] i ett pressmeddelande.

    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/skorhet-och-andra-sjukdomar-bakom-dodstal-i-covid-19

    Iom detta drar jag dock inte slutsatsen att covid-19 är en ”bluff”.

  56. 56

    Dödligheten minskar men dom långtidssjuka ökar, nu ca 150000 blir dom nånsin friska?
    Viruset är fruktansvärt farligt nu börjar vi se hur skadligt viruset faktiskt är, dom sjuka fick starta en förening.
    https://covidforeningen.se/i-media/
    Läs länkarna, att läsa alla berättelser blir svårt utan att gråta.

    https://covidforeningen.se

    Skolsjukvården har inget än att erbjuda dom långtidssjuka.

    180 dagar nu börjar dom första som blev sjuka att utförsäkras och dom riskerar att hamna på gatan som fattighjon.
    https://sverigesradio.se/artikel/7548211

    ”Ingen myndighet Ekot talar med vill uppskatta antalet drabbade, men opinionsföretaget Novus beräknar att omkring 150 000 svenskar i mer än 10 veckor själva upplevt covid-19- liknande symptom.”

    Hur kunde Tegnell avsiktligt sprida smittan i samhället?
    https://www.dagensarena.se/essa/flockimmuniseringens-oetiska-experiment/

    Hur kunde vissa i alternativmedia bara hitta på att det var som en vanlig influensa?
    Det fanns studier på sars och där såg vi hemska långtidseffekter.
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7192220/

    Youtube översvämmas av långtidssjuka

    Blir dom långtidssjuka friska med tiden eller får dom den obotliga sjukdomen ME/CFS eller ett liknade kroniskt tillstånd?

    Kan D-vitamin stoppa långtidssjukdomen?

  57. 57

    ”– Det här är dödliga grejer.” Trumps ord
    ”I en intervju som Woodward gjorde med Trump den 7 februari ”

    HÄR HAR VI EN AV KÄLLORNA TILL ATT VIRUSET SKULLE VARA OFARLIGT
    Trump ljög
    https://www.expressen.se/nyheter/ny-bok-trump-tonade-medvetet-ner-covid-19/

    ”– Det är mer dödligt än en svår influensa. Det här är dödligt, sa han i en bandad intervju den 7 februari, skriver Washington Post och publicerar en bandinspelning med Trump.”

    Hur kunde folk tro på Trump och tro på en som aldrig säger sanningen?

    Onda personer ville inte se sina aktier minska i värde och då spred dom ut att viruset inte var farligt.
    Hur kunde folk gå på dom uppenbara lögnerna som spreds på nätet?

  58. 58

    Viruset är oerhört farligt ca 10% får långvariga skador kanske obotliga skador.
    Den direkta dödligheten kan vara ca1% men vi har totalt glömt bort dom långsiktiga skadorna.
    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/yRvgrg/sjuka-i-covid-19-hotas-av-att-bli-utforsakrade
    ”Sjuka i covid-19 hotas av att bli utförsäkrade” unga personer förut fult friska inga riskgrupper.

    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/det-behovs-ett-stort-antal-rehabiliteringsplatser-for-de-har-patienterna-under-lang-tid

    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/unik-studie-stort-rehabililteringsbehov-efter-covid-19

    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/johan-vaknade-efter-sju-veckor-delvis-forlamad

    Det fruktansvärda är att vi inte vet om dom någonsin blir friska har dom fått ME/CFS eller en liknade sjukdom är dom obotligt sjuka DET FINNS INGEN BEHANDLING (någon enstaka person kan möjligen ha blivit frisk men majoriteten blir aldrig friska)

    Nu har vi ca 150000 personer som har haft symtom mer än 10 veckor tänk om 50000 av dom aldrig mer kan jobba.

    Dom långtidssjuka finns det är fakta.

    Att bara mäta överdödlighet är idioti dårskap.
    Dom som blev förlamade av polio dog inte dom låg bara i hjärnlunga och dom räknas inte om man enbart tittat på överdödlighet.

    Dom som tror att coronaviruset är en konspiration kan prata med alla 150000 som blev långvarigt sjuka
    https://covidforeningen.se/
    Obildbara tror väl att föreningen är påhittad av Bill gates och myndigheter men personerna finns faktiskt.

  59. 59

    “Helena”, 44 år, kurator, Stockholm
    Jag hoppas att hon inte begår självmord, det är bara att läsa så inser alla hur allvarlig virusinfektionen är.
    https://covidforeningen.se/helena-44-ar-kurator-stockholm/

    En av 150000 personer i Sverige, så illa är det inte för alla som tur är men många är så allvarligt sjuka.

    Om det är ME/CFS eller en liknade sjukdom som sjuka får så har vi en folkhälsokatastrof nu.
    Svår me som ca 20% får kan ni läsa om här
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jP78d9/camilla-var-sjuk-i-me-cfs–reste-utomlands-for-att-avsluta-sitt-liv
    ”Camilla var sjuk i ME/CFS – reste utomlands för att avsluta sitt liv”

Speak Your Mind

*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Upptäck mer från Annika Dahlqvists LCHF-blogg

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa